Cikkünket
kezdjük egy rövidke kis kutatással. Vajon nekünk, nőknek milyen az ideális
férfi?
Délceg, deltás
dalia? Esetleg érzelmeit kimutatni képes, érzékeny herceg fehér lovon? Netán a
papucs, aki mindent megtesz nekünk? Nem könnyű a döntés, igaz?
Releváns
válaszokért ellátogattam egyik „kedvenc” oldalamra, a „gyakorikérdések.hu”-ra.
Ha valahol, itt biztos kapunk választ… Mindenre…
Tehát az
álomférfi…
- „mint egy rock sztár, tetoválással mindennel. hűséges, elviseli a hülyeségeimet, van humora, van élete, és beleférek az életébe.”
- „kívül Hulk, belül Adam Sandler”
- „értelmes, humoros, okos (legalábbis valamilyen területhez értsen), művészlelkű (zene, film, színház, vers) megértő, magabiztos, de néha gyengéd, ne lógjon állandóan rajtam, ne legyen unalmas”.
De szavak
helyett inkább beszéljenek a képek. MI nők, ilyen férfiakra vágyunk.
Uraim, a lecke
fel van adva!
Nézzük, a
reklámszakemberek szerint milyen férfi típusok léteznek? Korábban a macsó
férfikép volt a divat, az utóbbi időkben azonban egyre többször találkozunk
mulya férfi szereplőkkel. Véleményem szerint a férfiak három típusát ismerik a
kreatívak:
1, A szakértő férfi
A szakértő férfi
okos, bölcs, még a tipikus női tevékenységekben is jártas. Ő az, aki
elmagyarázza, hogy hogyan lesz vagy épp nem lesz vízköves a mosógép,
tisztítószert ajánl, elhárítja a dugulást, esetleg kanna formában a különböző
teák előnyös tulajdonságairól mesél. Tipikusan jó, ha van egy ilyen pasi a
háznál. Igaz, nem biztos, hogy ezek a tulajdonságok jutnak eszünkbe, amikor
álmaink lovagjáról fantáziálunk, de legyen… Ezeknek a reklámoknak a
célcsoportját, egyértelműen a nők alkotják. Nem a szereplők miatt, nem a
bemutatott férfi alkat miatt, hanem a termék miatt. Azoknak a nőknek szólnak ezek
a reklámok, akik valamilyen háztartási gonddal küzdenek. A probléma adott, a
megoldás a reklámban rejlik, így borítékolhatjuk, hogy a termék a kosarukban
landol.
2, A szerencsétlen férfi
Ő a papucs. Ő
az, aki fűrésszel próbál narancslevet facsarni, aki nem ismeri fel a mosópor
illatát, mert virágos rétnek gondolja azt, aki képtelen mosni a felesége
segítsége nélkül, aki csak por ételek megfőzésére képes (már tini korától kezdve),
aki nem bírja kordában tartani a gyerekeit. Nekik szükségük van ránk, nőkre,
hogy megmutassuk, hogyan éljék az életüket. Ezek a férfi szereplők általában
viccesek, bár a szituációkat tekintve, lehet inkább szánalmasak. E reklámok
célcsoportját ismét a nők alkotják, főként a feleségek, családanyák. A reklám
példát mutat arra vonatkozólag, hogy hogyan segítsük életünk párjának
mindennapjait, hogyan fogjuk össze a családot, legyünk már-már családfők.
3, Az álomférfi
Ő az, aki
félmeztelen a reklámokban és tökéletes a teste. Ha mégsem félmeztelen, akkor
mezítláb van és csak egy ing és farmer van rajta, esetleg egy nagyon elegáns
öltönyt visel. Tetőtől talpig férfi. Érződik a kisugárzásán, a mozgásán, a
beszédén. És itt jön a csavar. Ezek a reklámok ugyan nekünk, nőknek
szórakoztatóak, mégsem nekünk szólnak. A férfiak, akár csak mi nők, hiúak.
Ezekben a reklámokban általában sört, vagy férfi dezodort árusítanak és nem is
véletlenül. Ugyan egy bizonyos dezodor reklámfilmjében a szereplő a nőket
szólítja meg, egy jó pasi látványa mégsem elég ösztönző erő arra, hogy
elinduljunk vásárolni. Ezzel szemben egy férfinak igen. Szeretnének legalább
olyan illatúvá válni, mint a reklámban szereplő modellek, szeretnék legalább
1-2 percig olyan vagányul és kívánatosnak érezni magukat.
Összegzésképp
azonban egyértelműen megállapíthatjuk, hogy az utóbbi években egyre kevesebb
férfiaknak szóló reklámmal találkozunk. A cikkből is kiderült, hogy a férfiak
szerepeltetése egy-egy filmben még mindig inkább a női nézőket szólítja meg,
különösképpen a feleségeket, a családanyákat, mivel vásárlási helyzetben (FMCG
termékek) még mindig a nők a döntéshozók. A három férfitípusból kettő
egyértelműen a „gondoskodó, mindenre odafigyelő” nőkre gyakorol hatást, míg a
harmadik a férfiak hiúságára alapoz.
Végül pedig
uraim, meg akarnak nekünk felelni? Nem kell ehhez sokat tenniük, csak váljanak ilyenné (külsőleg, belsőleg egyaránt).
Legyenek
dögösek, veszélyesek, vagányak, háziasak, romantikusak, ezermesterek, mégis
törődőek és odafigyelőek.
Olyan sokat kérünk ezzel?
Princz Viktória
A cikk a reklamipar.hu (http://reklamipar.hu/hirek/reklam/2012/12/12/mirol-almodik-a-lany-ferfiideal-a-reklamfilmekben/) oldalon is megtalálható!
Forrás:
http://www.argumentum.hu/ferfi-es-noi-szerepek-a-marketingkommunikacioban
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése