Sült krumplit
Karácsonykor? Miért ne, ha annak karácsonyfa formája van? Ugyan nem pártoljuk a
gyorséttermeket, a McDoland’s hirdetései mégis tetszenek…
A McDonald’s
legismertebb terméke vitathatatlanul a sült krumpli és ezt a megavállalat is
pontosan tudja. A tradicionális, családi étkezések és főzések idején azért
lássuk be, nagyon nehéz egy rideg, hangulattalan gyorséttermet eladni. A
McDondald’s-nak ez mégis sikerült. Nem a giccs irányába indult el, követve a
Coca-Cola példáját, sokkal inkább a humort, a minimalizmust és a legismertebb
termékét, a sült krumplit választotta az üzenete középpontjának.
Egyszerű képi
megjelenés, könnyen asszociálható képek és külön dicséret, amiért nem az
egyébként is rémisztő, Ronald McDonald-at öltöztették be Mikulásnak.
Rudolph the "MC" nosed reindeer...
Karácsonyi fények (krumplik...) az ablakban...
A Mikulás is inkább a krumplit választja a süti-tej párosítás helyett...
Az értékesítés magas foka… Csempésszük be logónkat, termékeinket a családi otthonba, sőt egyenesen a karácsonyfára. A McDondald’s által engedélyezett, sorszámozott díszek a fenyőfára. Régen szaloncukrot és mézeskalácsot aggatunk a fára, a 21. század gyereke már sült krumplit és Ronaldot.
Összegzésképp
megállapíthatjuk, hogy a McDonald’s megdöntötte azt a régi szabályt, miszerint:
„az étellel játszani tilos!”. Vannak olyan helyzetek, amikor kivételesen szabad,
sőt! Direkt jó! A „Meki” bebizonyította nekünk, hogy lehet vicces-egyszerű
Karácsonyi hirdetéseket is készíteni, nem feltétlen kell a tradicionális
elvárásokhoz alkalmazkodnunk, dolgozzunk inkább azzal, amink van, ami egyébként is ismert.
MI megettük!
Princz Viktória
Ui.: és amikor egy rémálom valóra válik. 1970-es évek, McDonald's, Ronald a Mikulás.
Ui.: és amikor egy rémálom valóra válik. 1970-es évek, McDonald's, Ronald a Mikulás.
A cikk a reklamipar.hu (http://reklamipar.hu/hirek/reklam/2012/12/17/karacsonykor-pulyka-vagy-halaszle-nem-sult-krumpli/) oldalon is megtalálható!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése