2012. október 15., hétfő

Open Your World! Heineken!

Őrült képek, szinte felfoghatatlan történet, megkapó zene, mozi élmény – ez jellemzi a Heineken 2012-ben indult „Open Your World” – „Tárd ki a Világot” globális márkakampányát. 

Az első reklámfilm 2010 decemberében a Heineken Facebook rajongói oldalán debütált, majd február 21.-én került TV képernyőre Magyarországon. A kisfilmből 90, 60, 45 és 30 másodperces változatot is készítettek, itthon először a 60 másodperces szpotot láthattuk, majd, ahogy jobban megismertük a film történetét, már csak a 30 másodperces reklám került vetítésre. Az igazi nagy robbanás február 27.-ére (vasárnap) tehető, amikor a kampányban használt 14 csatornán, közel egyszerre, este 8 órás kezdéssel adták le a szpotot, így jóformán minden magyar néző számára elkerülhetetlenné vált a reklám megismerése. Az első reklámfilm, a The Entrance, azaz „A Belépő” címet kapta, főszereplője a kampány állandó főszereplője, „Legendary Man”, akinek ugyan személye változik, a neve, a stílusa, az életvitele, azonban sosem. Az első film egyértelműen a főszereplő bemutatkozásáról szól – mindenki ismeri, szereti, imádja, kívánja... A kampány nagyszerűségét mutatja, hogy a televíziós vetítésen túl, a mozikban is játszották a szpotot, valamint 11 kisfilm is készült direkt a YouTube-ra, ahol jobban bemutatták „Legendary Man” kalandjait és személyét.

A második kisfilm, a „The Date”, azaz  „A Randevú” címet kapta. Ez a reklám szintén több, különböző hosszúságban készült el, mi a 45, valamint a 30 másodperces változatával találkozhattunk. A filmben, Kínába kalauzol minket a Heineken és egy újabb „Legendary Man” kalandjait ismerhetjük meg. A főszereplő ismét stílusos, laza, minden nő álomférfija… A reklám érdekessége, hogy egy kínai étteremben játszódik, valamint rengeteg kínai elemet vonultat fel (Magyarországon a kínai újév kezdetével egy időben került először levetítésre), ezek ellenére, a háttérzene egy 1960-as bollywood-i zene a „Jaan Pehechaan Ho”. Érdemes megnézni!

A harmadik reklámfilm pedig 3 hete, szeptember 21.-én debütált Magyarországon. A „Crack the Case” reklámfilm, a „007 – Skayfall” apropójával készült, így nem meglepő, hogy maga James Bond (Daniel Craig) és a legújabb Bond lány (Bérénice Marlohe) is feltűnik a szpotban. A Heineken 15 éve működik együtt a James Bond-sorozattal. „James Bond magabiztos, találékony és mindig készen áll az új élményekre, így személyesítve meg a Heineken márka értékeit is." - nyilatkozta Alexis Nasard, a Heineken kereskedelmi vezérigazgatója. A legújabb kampány havas hegyi vasútvonalak (a képi megjelenésekből ítélve Oroszország) zegzugos mélyére kalauzolja a nézőket, hogy maguk is titkos ügynökké válhassanak. A főszereplő… szerintem fölösleges leírni, hogy milyen…
A kisfilmhez azonban most egy interaktív, digitális kampány is társult. A "Törd fel a kódot" játékban a legújabb Bond-lány, Bérénice Marlohe küldetésre invitálja a játékosokat, akiknek különböző akadályokkal kell megküzdeniük, hogy végül kinyithassák a kampány középpontjában álló titokzatos fémtáskát (a reklám végén láthatjátok). Az interaktív online kalandjáték a televíziós reklámkampánnyal egy időben indult a www.heineken.hu oldalon.

És, hogy miért kezdte ez az új márkakampányát a Heineken? A Heineken az „Open Your World!” kampánnyal, a márka kozmopolita karakterét hangsúlyozza. Maga a szlogen a márka nyitottságát, nemzetköziségét és magabiztosságát tükrözi (fogalmazott így Cyril Charzat, a Heineken márkáért felelős nemzetközi igazgató). Míg Bram Westenbrink, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. márkaigazgatója szerint a produkció kiemeli a márka exkluzivitását, kozmopolita és prémium jellegét.
Összegezve, a Heineken újrapozícionálta a márkát és olyan személyek számára is érdekessé, szerethetővé tette, akik nem szeretik a sört. A többi sör reklámmal szemben, itt nem látjuk a sörcsapolás folyamatát, vagy a pohárban habzó nedűt. Az „Open Your World!” egyértelműen egy márkareklám, egy imázs reklám, célcsoportját a nők alkotják (ilyen férfi főszereplőkkel ki más lehetne a célcsoport…?!)
A szpotokat a Wieden+Kennedy amszterdami reklámügynökség jegyzi. A reklámügynökség egyik szlogenje: „Advertising is a weapon, be careful where you point it” – engem megcéloztak és eltaláltak, menthetetlenül imádom az „Open Your World!” kampányt és már tűkön ülve várom „Legendary Man” legújabb kalandjait.

Princz Viktória

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése