2013. november 14., csütörtök

Mit gondol rólunk, nőkről az internet

Az Egyesült Nemzetek Szervezete, azaz az ENSZ 1945 óta hivatott elősegíteni az államok közti együttműködést többek között az emberi jogok terén is. Reklámkampányaikra a szókimondás, a meghökkentés és az őszinteség egyaránt jellemző. Ezúttal is egy erős kampánnyal rukkoltak elő, ezúttal a nők jogaiért emelik fel a hangjukat.

A kép világ, amelyet az Ogilvy & Mathers ehhez a hirdetéssorozathoz igen egyszerű, mégis nagyon hatásos. A kampány az egyszerű képi megjelenítés mellé a Google keresőszavait és az automatikus kiegészítés funkcióját hívja segítségül, amelyek együttes képi megjelenés nemcsak hatásos, de igencsak szívszorító is.

A kampányban négy női portrét láthatunk, mindegyik nő tipikusan egy-egy nemzetet képvisel, szájuk pedig egyaránt el van takarva, méghozzá néhány, a Google keresőmezőjébe gépelt keresőszóval és a Google által hozzá kínált automatikus kiegészítő találattal. A téma nem más, mint, hogy mit gondolkodunk a nőkről szerte a világban, arról hogy mit kellene, vagy éppen nem kellene tennünk.

A Google automatikus kiegészítő funkciója felhasználók keresésein alapul. Működési elve egyszerű, a keresőmotor vizsgálja, hogy adott szavakat milyen más kifejezésekkel kapcsolnak össze a legtöbben. Így kijelenthető, hogy a keresőszavakhoz kapcsolt kifejezések reprezentálják az egyenjogúsághoz, a női jogokhoz való hozzáállásunkat. Hiába beszélünk egyenjogúságról, a kampány rámutat, hogy a nemi egyenlőtlenség még mindig globális kérdés. Hiszen a Google által felkínált keresési eredmények még mindig egy férfiak uralta globális társadalmat feltételeznek, amely a nők társadalmi, kulturális és gazdasági egyenjogúságát nemhogy segíti, de gátolja.

Women need to…

…be put in their place
…know their place
…be controlled
…be disciplined

Women cannot…
…drive
…be bishops
…be trusted
…speak in church 


Women should…
…stay at home
…be slaves
…be int he kitchen
…not speak in church 

Women shouldn’t…
…have rights
…vote
…work
…box 

Szabó-Princz Orsolya
Marketing iDolls (marketingidolls.com)

Forrás:
unwomen.org
http://www.boredpanda.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése