2013. november 21., csütörtök

Kreatív hotel reklámok a nagyvilágból


Szállodai marketingesként jól tudom, hogy mennyire nehéz a gomba módra szaporodó és egyre magasabb színvonalon szolgáltató szállodák közül kitűnni. Egyre nagyobb harc folyik az egyre inkább igényes, és tájékozott vendégekért. A folyton erősödő piaci verseny arra készteti a szállodákat, hogy jól körülhatárolt, úgynevezett réspiacokra specializált termékeket és szolgáltatásokat kínáljanak vendégeiknek.

De mit ér egy jó szálloda, egy jól kitalált csomagajánlat vagy éppen egy egyedülálló szolgáltatás, ha senki nem tud róla? Bizony a szállodánk kommunikációjában is törekednünk kell az egyedire, a meghökkentőre, a különlegesre. Ma már nem elegendő reklám szállodánk számára, ha egy ismerősünket megkérjük, hogy készítsen néhány fotót a hotelről, írunk hozzá egy hangzatos mondatot, hogy mennyire szépek és jók vagyunk, és várjuk a vendégeket. 
Hiszen ahogy a versenytársaink reklámanyagai egyre színvonalasabbak lesznek, úgy válnak a vendégeink is egyre igényesebb. Így úgy gondoljuk, hogy ha a marketingre, reklámozásra nem, vagy nem jól költünk, akkor bizony lemorzsolódunk.

Hogy ez ne történhessen meg, íme, néhány jó példa, hogy hogyan lehetünk ötletesek, kreatívak egy egyszerűnek tűnő szállodai hirdetés esetében.

B&B Hotels
(Reklámügynökség: Publicis, Frankfurt, Germany)


Hotel Camino Real Oaxaca: Történetek
(Reklámügynökség: LaBase, México City, Mexico)


The Hans Brinker Budget Hotel: Sorry
(Reklámügynökség: KesselsKramer, Netherlands)

The Hans Brinker Budget Hotel: Sorry
(Reklámügynökség: KesselsKramer, Netherlands)


Shangri-La Hotels & Resorts: Wolf, Swan, Dolphin
(Reklámügynökség: Ogilvy & Mather, Hong Kong)


Etap Hotel Bad Day, Dog
(Reklámügynökség: Y&R Paris)


Orient de Luxe : Red Towel
(Reklámügynökség: TBWA, Kazakhstan)


Hard Rock Hotel: „KNEES” & "NECKTIE"
(Reklámügynökség: Y&R Chicago,USA)

 
Hard Rock Hotel: „KNEES” & "NECKTIE"
(Reklámügynökség: Y&R Chicago,USA)
 A zászló mindenkinek áll. Most már csak rajtunk múlik, hogy szakítunk-e a régi hagyományokkal és beidegződéseinkkel és kreatív, látványos szállodai hirdetéseket készítünk, aminek a középpontjában nem feltétlenül egy valóságos lobby vagy szállodai szoba szerepel; vagy maradunk begyepesedettek vállalva ezzel a rizikót, hogy előbb-utóbb nem lesz mit reklámoznunk. MI az első verziót ajánljuk. J


Szabó-Princz Orsolya

Forrás:
http://www.foodiggity.com/breakfast-beds-creative-ads-for-bb-hotels/
http://artatm.com/2010/07/40-really-creative-logos-for-hotels-and-restaurants/
http://www.ibelieveinadv.com
http://www.advertolog.com/
http://www.coloribus.com/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése