Piac... Nektek mi jut eszetekbe
róla? Nekünk a friss zöldség, gyümölcs, hentesáru, kedves idős nénik, tömeg, tolongás,
bevásárlókosár, nyüzsgés, válogatás és még hosszasan sorolhatnánk. Egy-két
kreatív azonban túllátott ezeken a megszokott sztereotípiákon és valami egészen
különlegeset alkotott.
Ma kreatív piac hirdetéseket
mutatunk Nektek. Igaz, kicsit elfogultak leszünk, mert túlsúlyban lesznek a
Calgary Farmer's Market print hirdetései, de nem tehetünk róla - egyszerűen,
nagyszerűek.
Itt érdemes kicsit bővebben is
megemlékezni a Calgary Farmer's Market-ről. A piac 2004 májusában nyitotta meg
először kapuit. A non-profit szervezetet 80%-ban árusok alkották, akiknek
jelmondata: "csináld, süsd, termeszd"! A piac rövid idő alatt
hihetetlen népszerűségre tett szert, évi több mint 1 millió látogatóval
büszkélkedhet. A Calgary piac célja egy találkozóhely létrehozása, ahol a
minőségi élelmiszerek beszerzésén túl, egy közösségi élményben is részesülünk.
Nem csoda, hogy a piac 2007-ben megnyerte "a kontinens legjobban
megtervezett termelői piaca" díjat.
Jelenleg a piacon több mint 80 termelő árusít az élelmiszerektől kezdve
az ékszereken át, a nemzetközi ételeken keresztül egészen a kortárs
festményekig mindent.
A piac egyik legmeghökkentőbb
akciója az alábbi gerillakampány volt, amivel a piac téli nyitva tartására szerette volna felhívni a figyelmet. A várost, elöntötték az almák a
legnagyobb téli hidegben.
A Calgary Farmer's market
rengeteg figyelmet és pénzt fordít a print hirdetéseire is. A hirdetések
középpontjában 2 fő üzenet áll: egész évben friss termékek, télen is nyitva
van. A téli nyitva tartás kommunikálása talán minden piac egyik legnehezebb
feladata, hiszen legyünk őszinték télen sokkal kényelmesebb besétálni egy
fűtött áruházba... Az alábbi hirdetések láttán reméljük, hogy megváltozik a
véleményetek.
Hasonlóan kreatívnak bizonyul a
Dallas Farmer's Market. Igaz a piac az 1800-as évek végén alakult, mégis egy
nagyon mai témát választott a reklámjainak. Nesze nektek gyorsétel függő amerikaiak -
gyorsételek, egészséges formában. Nekünk abszolút meghozta a kedvünket a
piacozáshoz...
Újabb város, újabb ötlet. Pickering Town Centre Farmer's Market. Vidd
haza a farmot. Egyszerű, látványos, érthető, figyelemfelkeltő, összefoglalja a
piac lényegét - ha nálunk vásárolsz, olyan mintha Te termesztetted volna a
megvásárolt terméket. Kell ennél több? (Elixir Advertising Ageny, 2013 June)
És végül... St. Paul Fish Market.
Igen meghökkentő képi megjelenítést választott a halpiac. Valószínűsíthető,
hogy a "St. Paul" név miatt választottak vallási témát, kérdés, hogy
ez mennyire látványos és mennyire hatásos. Nem látunk kívánatos halakat, sem
piacot... De két dolog biztos: maga a hirdetés figyelemfelkeltő és 2010-ben a
Nemzetközi Grafikai díjátadón 4 arany díjat is nyert. És mivel jelen cikkünkben
célunk a nem megszokott piac hirdetések bemutatása volt, így ilyen szempontból nekünk
is tökéletes.
Reméljük cikkünkkel sikerült
bemutatnunk Nektek, hogy a piac igenis nagyon izgalmas, nagyon mai, nagyon
trendi téma. Mostantól, ha piacra gondoltok ezek a képek legyenek előttetek,
aztán irány vásárolni!
Princz Viktória
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése