A szőr eltávolítása mára teljes mértékben beépült a mindennapjainkba, legyen szó akár a férfiakról, akár a nőkről. Változó világunk új női és férfi szerepértelmezések kialakulását eredményezi, amely tendencia egyértelmű hatással van a kozmetikai piacra (is), hiszen új termékek és szolgáltatások megjelenését szorgalmazza.
Egyre inkább jellemző társadalmunkra a testkultusz azaz a diadalmaskodó testformák, a végre létjogosultságot nyert intim vágyak, példátlan odafigyelés a külsőre és az egészségre. A fiatal, ápolt, megmunkált test magas teljesítőképessége, terhelhetőséget és nagyfokú vásárlóerőt sugall.
Egy kis történelem
Európában először Rómában kezdtek el szőrteleníteni a nők. Szemöldöküket csipesszel szedték ki, egyéb testtájaikon pedig főtt piócát alkalmaztak a nem kívánt szőrszálak eltűntetésére. A XV. század végéig a felesleges szemöldök szálak eltüntetésére a legismertebb módszer a tojáshéjdarabos, ecetes, macskaürülékes pakolás, valamint egy smirgliszerű anyagból gyártott kesztyű, amivel egyszerűen ledörzsölték homlokukról a feleslegesnek vélt szőrszálakat . 1915-ben jött el számunkra, nők számára a megváltó felfedezés, hiszen ebben az évben fejlesztette ki a ma is népszerű Gillette cég az első női borotvát, majd 1930-ban jött a Remington az első női elektromos borotvával. A kémiai epilálószerek az 1940-es években jelentek meg Amerikában, majd 30 évvel később megszületett a hideggyanta csík is.
Ma már rengeteg módját ismerjük a szőrtelenítésnek, egyre inkább előtérbe helyezkednek a tartós szőrtelenítési eljárások, így bizony a hagyományos borotvák – jelen esetben női borotvák – eladásához egyre kreatívabb megoldásokra van szükség. Nézzük a MI kedvenc női borotva hirdetéseinket.
Gillette:
New legs every day
Agency: Mccann Erickson, Santiago, Chile
|
Gilette: Take it all off
Advertising Agency: BBDO, New
York, USA
|
Gilette: Seriously smooth legs
Advertising Agency: CLM BBDO, Paris, France
|
Gillette Venus: "SUCTION"
Advertising Agency: BBDO Guerrero
Ortega, Philippines
|
Gillette Venus: "NUNS"
Advertising Agency: BBDO New York
|
Schick
Quattro
Advertising Agency: JWT New York
|
Wilkinson
Quattro: Bikini
Advertising Agency: JWT Paris
|
Schick Quattro: "HAIR DISCLOSURE"
Advertising Agency: Euro Rscg Taipei, China
|
Gilette: Beac Towels
Advertising Agency: BBDO, Germany
|
Venus: Escalator
Advertising Agency: BBDO Guerrero Ortega, Philippines
|
Szabó-Princz Orsolya
Marketing iDolls (marketingidolls.com)
Forrás:
http://szortelenul.blog.hu
http://www.c3.hu/scripta/lettre/lettre44/vigorello.htm
Tímár Orsolya: KERESD A FÉRFIT!; AVAGY ÜZLETILEG GENERÁLT SZÉPSÉGÁPOLÁS
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése