Franciaországban bevetett szokás,
és Magyarországon is egyre jobban megjelenik a trend, miszerint a cukrászdákba
is beszivárognak a kollekciók. Mit is jelent ez? A cukrászda állandó kínálata
negyedévre/félévre/évre kiegészül egy speciális, egyszeri és megismételhetetlen
szezonális kínálattal. Vannak cukrászok, akik a tavaszi/nyári, őszi/téli
kollekciókat részesítik előnyben, azonban van a SUGAR! shop and confectionary,
amelynek cukrásza,
Horváth Eszter nem ilyen kommersz módon gondolkodik. A SUGAR! egyébként sem az
átlagosságáról híres. Cukor-világ, édesség-föld, szín kavalkád, desszertek
minden mennyiségben, cukormámor – nagyjából így tudjuk jellemezni a cukrászdát.
Horváth Eszter cukrász kollekcióit
a nagyvárosok ihletik. 2010-ben jelent meg a Tokió kollekció, amit egy tokiói
tanulmányút ihletett, ezt követte 2011-ben a New York kollekció. Az egyes
kollekciók 1 évig vannak érvényben, utána el kell búcsúznunk a megszokott
ízektől, de csak azért, hogy újabb édes élményekben legyen részünk.
Természetesen a SUGAR! sem független a szezonális alapanyagoktól, hiszen a
kollekciók és az állandó kedvencek mellett szezonális desszertek is kaphatóak
az üzletben.
De mit is jelent egy kollekció? A
speciális íz világú, illetve megjelenésű sütiken túl, 1 évre az adott
kollekció, azaz nagyváros hangulatába öltözik a cukrászda. A cukrászda a megszokott,
extrém megjelenésén túl évente teljesen megújul. Megújulnak a kommunikációs
eszközök (online és offline egyaránt – weboldal, Facebook oldal, étlap/itallap,
szórólap, tortadoboz), megújul a kínálat és megújul a cukrászda belső
megjelenése is (köszönhető ez a cserélhető fali matricáknak).
Tudatosan felépített, trendteremtő
márkáról van szó, amely rákényszeríti a többi cukrászdát is a fejlődésre, a
kreativitásra. Aki lemarad, az kimarad, aki mer, az nyer – tartja a mondás. A
SUGAR! mert és minket biztosan megnyert!
A legújabb Párizs kollekciót is
megelőzte egy jól felépített hírverés. Az új kollekció november 6.-án lett
hivatalosan bejelentve a cukrászda Facebook oldalán – egy kedvcsináló, és
nyálcsorgató imázs képpel. Elég korán ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődésünket
és elég későn ahhoz, hogy a New York kollekció rajongói még kiélvezzék kedvenc
édességeik utolsó falatkáit – azaz megrohanják a cukrászdát, hogy búcsút
vegyenek például a desszert hamburgertől…
A következő csapás november 10.-én következett, amikor a weboldal kezdőoldalán is lecserélésre került a korábbi kínálat fényképe és megkezdődött a visszaszámlálás. „Már csak 7 nap!” Napról-napra, együtt számoltunk vissza a SUGAR! Facebookon rajongói oldalán, egészen november 17.-éig. Szombaton végre megjelent a várva-várt párizsi hangulat! És MI nem is csalódtunk! Újragondolt francia desszertkülönlegességek, illetve süteményekbe öntött francia ikonok, fantasztikus képek a falon – úri nők, divat, csíkos ruha, Moulin Rouge, pudlik, pezsgő, franciás lenézés, klasszikus formák – mindez SUGAR! módra!
A SUGAR! a tökéletes példája
annak, hogy hogyan tud egy cukrászda folyamatosan megújulni és folyamatosan
érdekesnek maradni. Az egyes kollekciók képesek évről-évre új és új
célcsoportot elérni, míg a törzsvendégeknek is minden évben új élményt nyújt a
megújult cukrászda és kínálat. Ma már nem fogyasztói, hanem élménytársadalom,
élménymarketing van, ahol az a fontos, hogy minden vásárlás során élményt is
kapjon a vevő! A SUGAR! ebben Magyarországon piacvezető.
Minden étteremnek, büfének, cukrászdának, vendéglátóegységnek csak ajánlani tudjuk a SUGAR! példáját! Tessék merésznek lenni, tessék energiát fektetni az üzletbe, tessék kreatívnak maradni és nem belesüppedni egy jól működő üzlet kényelmébe! Felgyorsult a világ, folyamatosan változnak az igények, az elvárások, ehhez pedig alkalmazkodni kell! „Aki lemarad, az kimarad, aki mer, az nyer”.
Jövő novemberig Ti is
kiélvezhetitek a párizsi hangulatot és a francia cukrászművészet remekeit a
SUGAR!-ban. MI épp egy „Moulin Rouge” sütemény-malommal tesszük ezt.
A képeken túl, itt egy kis francia hangulat Nektek is!
Princz Viktória
„A cikk a
reklamipar.hu (http://reklamipar.hu/marketing/horeca---turizmus/2012/11/18/divat-francia-desszertkulonlegessegek-parizs-budapesten-sugar/) oldalon is megtalálható!”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése