Halloween éjszakáját, és a köré kapcsolódó ünnepet általában egy hasznavehetetlen, pénzhajhász, felesleges amerikai ünnepnek tekintjük, pedig ennek a különleges éjszakának a gyökerei régmúlt kelta korokra nyúlnak vissza. Elsősorban az angolszász országokban van nagy hagyománya a Halloween ünnepének, de mára már az egész világon elterjedt – így bizony Magyarországon is megkerülhetetlenné vált.
A hiedelem szerint október utolsó éjszakáján a legvékonyabb a határvonal az élők és a holtak világa között. Ezen az estén a már eltávozott lelkek barangolásba kezdenek és mindaddig meg sem állnak, míg meg nem találják egykori lakhelyüket, ahol megpróbálnak visszatérni az élők világába. Az ünnep szimbóluma, a jól ismert gonoszkás töklámpás, amely eredetileg kettős célt szolgált: egyrészt távol tartotta a gonosz szellemeket, másrészt segített a holtak szellemeinek abban, hogy hazataláljanak. Jól látható tehát, hogy hiába a sok vidám, külföldről átvett szokás, a bulizós, játékos hangulat, amely az ünnephez kapcsolódik, az emlékezés és a lélek halhatatlanságába vetett hit mindenképpen központi kérdéskörei maradnak Halloween éjszakájának.
Persze azért ez így túl idealisztikus lenne, pláne egy reklámokkal foglalkozó oldalon. :) Miért is nem lepődünk meg, hogy az ünnep a maga mély értékein és mondanivalóján túl minden esetben rejt magában üzleti potenciált, amelyet a kreatív szakemberek (is) kiaknáznak. És ha hirdetés, akkor Marketing iDolls. Így mi mást tehettünk volna, mint, hogy összegyűjtöttük a kedvenc Halloween hirdetéseinket. Halloween, MI így szeretünk.
A hiedelem szerint október utolsó éjszakáján a legvékonyabb a határvonal az élők és a holtak világa között. Ezen az estén a már eltávozott lelkek barangolásba kezdenek és mindaddig meg sem állnak, míg meg nem találják egykori lakhelyüket, ahol megpróbálnak visszatérni az élők világába. Az ünnep szimbóluma, a jól ismert gonoszkás töklámpás, amely eredetileg kettős célt szolgált: egyrészt távol tartotta a gonosz szellemeket, másrészt segített a holtak szellemeinek abban, hogy hazataláljanak. Jól látható tehát, hogy hiába a sok vidám, külföldről átvett szokás, a bulizós, játékos hangulat, amely az ünnephez kapcsolódik, az emlékezés és a lélek halhatatlanságába vetett hit mindenképpen központi kérdéskörei maradnak Halloween éjszakájának.
Persze azért ez így túl idealisztikus lenne, pláne egy reklámokkal foglalkozó oldalon. :) Miért is nem lepődünk meg, hogy az ünnep a maga mély értékein és mondanivalóján túl minden esetben rejt magában üzleti potenciált, amelyet a kreatív szakemberek (is) kiaknáznak. És ha hirdetés, akkor Marketing iDolls. Így mi mást tehettünk volna, mint, hogy összegyűjtöttük a kedvenc Halloween hirdetéseinket. Halloween, MI így szeretünk.
Termék: Guiness, Reklámügynökség: The Marketing Store |
Termék: Iglo |
Termék: Fisherman’s Friend, Reklámügynökség: Agency: Springer & Jacoby Werbung |
Termék: M&M’s, Reklámügynökség: BBDO Dusseldorf |
Termék: Toblerone, Reklámügynökség: Prism, USA |
Termék: Pizza Hut, Reklámügynökség: Ogilvy & Mather (Hong Kong) |
Termék: White Night Condom, Reklámügynökség: LOWE, Belgium |
Termék: Ariel |
Termék: Mc Donald’s, Reklámügynökség: Lopito Ileana & Howie, Puerto Rico |
Szabó-Princz Orsolya
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése