Az Absolut Vodka mindenki számára
ismerős, ha nem is az üzletek polcairól, a meghökkentő reklámjairól biztosan.
A svéd vodka márka, az 1980-as
években több sebből vérzett – legalábbis az akkori marketing szakértők szerint:
1, Akkoriban minden üvegre papír
címkét helyeztek – ezzel szemben az Absolut Vodka üvegeire átlátszó címkék
kerültek, megkockáztatva ezzel azt, hogy a bárok polcain az emberek egyszerűen
átnézek az üvegen és észre sem veszik a márkát.
2, Az üveg szája kifejezetten
keskeny. Ezzel is egy új trendet teremtett a márka, korábban minden
likőrös-alkoholos üveg szája szélesebb volt. A korabeli szakértők szerint ez is
csökkentette az ital népszerűségét, hiszen nehéz megragadni az üveget, így az
könnyen kicsúszhat a kezünkből.
3, És végezetül. Absolut? Az meg
milyen név? Túl egyszerű, túl sablonos, ezzel nem lehet befutni!
Az Absolut Vodka mégis
történelmet írt. A kreatívok két célt akartak és akarnak megvalósítani minden
egyes reklámkampánnyal: szórakoztatás és meglepetés. A hirdetések a reklámok és
a művészet határán mozognak, miközben minden printhirdetés egy kaptafára megy:
előtérben az üveg vagy annak formája majd az „Absolut” szó és mögötte még
egy-egy szó, ami vagy a márkára vagy annak fogyasztójára jellemző. A reklámok
valójában azért olyan élvezetesek, mert sokszor a legvalószínűtlenebb
kapcsolatba kerül a vodka és a képi megjelenítés. A hirdetések egyszerre
időtlenek és modernek, mind e mellett nem azonosítható a márka egyetlen
korosztállyal vagy életmóddal sem.
Mára a márka divatot teremtett.
Világszerte várják az emberek a legújabb reklámkampányt, gyűjtik a svéd vodka
plakátjait, képeslapjait.
Az Absolut Cities sorozat a
80-as évek végén jelent meg. A plakátokon keresztül jelentették be, hogy a vodka
mikor-melyik amerikai városba érkezett meg. Kiragadták az amerikai városok
egy-egy jellegzetességét, általános élethelyzetét és a legváltozatosabb módokon
elhelyezték rá az üveget.
A Cities of Europe kampány a
2000-es évek végén született meg. A Newsweek hátsó borítójának belső oldalán
jelent meg hétről-hétre egy-egy új városhirdetés. A hirdetéshez minden héten a
Newsweek újságírója írt egy izgalmas beszámolót az adott város legizgalmasabb
éttermeiről és bárjairól. Az amerikai, majd az európai kampány után nem volt
meglepő, hogy a hirdetések a világ összes városára kiterjedtek.
A fantasztikus képi megjelenítésű
reklámok láttán, joggal felmerülhet bennünk a kérdés: vajon az Absolut Vodka
nem tett többet sok ország népszerűsítéséért, mint az adott ország turisztikai
szervezete?
Még több képet ITT találtok!
Érdemes végignézni őket!
Princz Viktória
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése