Mielőtt belevágnánk, az igazi
témánkba nézzük egy új mozaikszót: SoLoMo. Vajon mit takar ez a rövidítés? Social,
local, mobile. A „social” szó a közösségi oldalakon való kapcsolattartásra
utal, a „local” a beépített GPS-eknek köszönhető valós idejű helymeghatározást
jelenti, míg a „mobile” azt jelenti, hogy ezek a szolgáltatások a
mobilinternetnek köszönhetően bárhol elérhetőek. Olyan alkalmazásokra kell
gondolnunk, mint a Facebook Places vagy a Foursquare.
Nézzük mi is áll ennek a trendnek
a hátterében: A 2009-es várakozások szerint az okostelefonok értékesítése
2012-re haladta volna meg a személyi számítógépekét, azonban ez már 2010
negyedik negyedévében bekövetkezett. Ebben az időszakban 100 millió okostelefont
szállítottak le 92 millió PC-hez képest és ebben a hatalmas számban még
nincsenek benne a különböző táblagépek, amelyek szintén okos mobileszközöknek
minősülnek. De vajon mit csinálunk az okostelefonunkon?
Csináltunk egy mini és így nem
reprezentatív kutatást. 96 kedves ismerősünk, barátunk válaszolt az általunk
Facebookon terjesztetett kérdőív néhány kérdésére.
A kérdőívből kiderült, hogy az
okostelefonunkat az alapfunkciókon kívül (telefonálás, sms írás, stb.),
leginkább a közösségi oldalakon való böngészésére, e-mailek és egyéb internetes
tartalmak (mint pl. ez a blog :) ) olvasására használjuk. A kitöltésben résztvevők
legnagyobb aránya egyáltalán nem használt még „check-in” programokat. Azok
közül viszont, akik használtak/használnak, a válaszadók 49 %-a úgy
nyilatkozott, hogy még gyakrabban használna ilyen applikációt, ha az valamilyen
ajándékkal, úgymond jutalommal járna. Például egy ital a bárban, plusz egy
éjszakai tartózkodás a szállodában, ingyen masszázs stb. Arra a kérdésre, hogy
miért használnak ilyen apllikációkat, elsöprő fölénnyel az „ismerősökkel való
találkozás” válasz nyert, ezt követték a „szívesen osztok meg dolgokat
magamról” és az „emlékeztetőnek, hogy merre jártam” válaszok. Egy-egy görbe
este után lehet a Facebook segít összerakni az emlékeket…? Végül pedig arra
voltunk kíváncsiak, hogy Ti milyen helyekről jelentkeztek be a legtöbbet.
Legtöbbször új városokból, klubokból, kávézókból és éttermekből csekinnolunk.
Összegezzünk. Egy új trend van
kialakulóban, nevezhetjük ezt SoLoMo-nak vagy épp check-in függésnek is. Miért
van ennek jelentősége? Gondoljunk bele. Minden becsekkinolás egy újabb ingyenes
megjelenést jelent a vállalatunknak. Nem elég, hogy nekünk ingyen van, de
közismert tény, hogy az emberek szívesebben látogatnak el olyan helyekre, ahol
az ismerősük is járt már, esetleg ajánlotta azt és ezek az applikációk ezt a
funkciót is magukban hordozzák. Harmadrészt, minden egyes megjelenés az
interneten, legyen ez akár egy Facebook check-in, segít, hogy a keresőmotorok
könnyebben ránk találjanak. Azaz tiszta haszon nekünk, csak meg kell tanulni,
hogy hogyan ösztönözhetjük az embereket a check-in applikációk használatára.
Következő posztukban mutatunk néhány példát…
Princz Viktória
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése