Ahogy jön a jó idő, megjelennek a piacon a friss zöldségek és gyümölcsök, egyre több fórumon hallunk a méregtelenítés fontosságáról és MI is elgondolkodunk. Vajon mondjunk le a húsevésről?
A legismertebb állatvédő
szervezet, a PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) 1980-ban
alakult. A non-profit szervezetnek 300 dolgozója és több mint 2 millió
támogatója, aktív tagja van, ezzel a világ legnagyobb állatvédő szervezete. A
szlogenjük: „animals are not ours to eat, wear, experiment on, or use for
entertainment, or abuse in any way”.
A PETA legtöbb vega életmódra
buzdító hirdetéséhez csinos, ismert vegetáriánus nőket kér fel és a vega
életmódot a szexisséggel, bujasággal párosítja. A szervezet több állandó és
visszatérő üzenetet, képi megjelenítési formát használ – mindössze a modelleket
cseréli le időről időre. A mai cikkünkben összegyűjtöttünk Nektek néhány vegetáriánus
életmódra buzdító reklámot.
Mert vegának lenni szexi…
Mint
Éva a Paradicsomban…
A melltartót és a bugyit zöld
levek helyettesítik. A plakátokhoz mindig hírességeket kérnek fel, a cél az, hogy
az emberek elhiggyék – vegának lenni szexi. Igaz a reklámban nem térnek ki
arra, hogy ez miért is van így, említést sem tesznek az állatok jogairól…
Az ember is állat…
Pamela Anderson a legismertebb
vegák egyike. Több ilyen hirdetésben is megjelent, így nem kérdés, hogy a
PETA-nak is pózolt. A korábbi hirdetésekkel szemben a non-profit szervezet
drasztikusabb eszközökhöz nyúlt. A bujaság és a meztelenség megmaradt, azonban ezekhez
sokkal radikálisabb üzenet társult – ugyanolyan „húsrészekből” állunk, mint az
általunk elfogyasztott állatok, ugyanolyan húsból vagyunk, mint az állatok, az
emberek is csak állatok.
A hirdetés szinte azonnal
betiltásra került, a vád: a képi megjelenítés és az üzenet túl szexista. A
reklám véleményünk szerint sokkal hatásosabb és figyelemfelkeltőbb, mint a
korábban bemutatottak. A hirdetés természetesen más modellek közreműködésével
is elkészült...
Spice up your life!
A PETA Ázsiai – Csendes Óceániai szervezetének bevett
hirdetési formája. A csinos, vega nők maradnak, a zöld levelek helyett azonban
chili paprikával fedik el bájaikat. A reklám egyértelműen alkalmazkodik a helyi
sajátosságokhoz, a célcsoport ízlésvilágához.
Véleményünk szerint továbbra is a Pamela Anderson reklám
kommunikációs üzenete a hatásosabb.
Hagyd, hogy a vegetarianizmus eluralkodjon Rajtad…
Újabb népszerű kép megjelenítése a PETA-nak. A pucérságot
most a zöldség-ruha váltja fel. A képek meghökkentőek, esztétikusak,
lenyűgözően szépek. A nők és a zöldségek is jól mutatnak egymáson és egymás
mellett.
Eating meat got you down?
Újabb népszerű PETA üzenet. A háttér hozzá rózsaszín… Ki
kívánná meg azt a lekonyuló virslit… Bezzeg a meredező banánt… Ez a reklám
vajon nem szexista?
Légy természetes
Gyümölcs, malacka, zöld háttér – légy természetes. Talán a
legegyszerűbb üzenet. Igaz a „go natural” üzenet nem zárja ki a húsfogyasztást,
sőt… MI inkább úgy értelmezzük, hogy légy természetes, ne fogyassz mesterséges
alapanyagokból készült ételeket… De ez esetben ez a szlogen is a vega életre
buzdít.
Az indokolatlan meztelenség...
Ezt
tényleg nem értjük. Alicia Silverstone pózol az alábbi képen. Se egy zöld levél,
se egy kosár gyümölcs vagy egy aranyos fejű állatka. Őszintén szólva, MInket
nem motivál a zöldség fogyasztásra az, hogy Alicia vega és meztelen. Lehet,
bennünk van a hiba?
És a végére egy ráadás… A kutatások kimutatták, hogy a vegák
jobbak az ágyban. Nem hiszed? Katt a betiltott reklámra!
Összegezzünk! A PETA
munkássága igen fontos és tiszteletre méltó! A hirdetései alapvetően jók,
figyelem felkeltőek, provokatívak és szépek. Egy-két üzenet ugyan véleményünk
szerint félrecsúszott, valamint néhány esetben a meztelenséget ok nélkül
használják a kreatív alkotók… De fontosnak tartottuk megosztani Veletek is a
nonprofit szervezet legismertebb reklámjait.
Ugyan vegetáriánusok nem lettünk, a Pamela Anderson hirdetés
azonban mindenképp elgondolkodtató volt a számunkra is…
Princz Viktória
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése