Reklámzaj, konkurenciaharc, csökkenő árbevétel, immunitás a hirdetések iránt, gazdasági válság. Ismerős kifejezések, ugye? Gyakran emlegetik őket kreatív szakemberek (is). De bizony mindezekre fittyet hány a megrendelő, hiszen az ő szeme előtt egyedül az eredményesség lebeg. Így a kreatív szakember mindent megtesz az elégedettség és az eredményesség jegyében. Ennek azonban kétes eredményei (is) lehetnek. Vagy egészen extrém és meghökkentő megoldást sikerül kitalálni – aminek az eredményessége kérdéses, vagy pedig a gyorsaság és a „legyünk ott minél több helyen minél hamarabb” elv érvényesül, amiből olykor furcsa helyzetek születhetnek – ami az elégedettségre hathat ki negatív módon. Mindkét verzióra hoztunk néhány példát.
És hogy mindezzel MI a célunk? A szórakoztatáson túl mindenképpen szeretnénk felhívni a figyelmet egyrészt a „kevesebb sokszor több” alapelvre, másrészt pedig arra, hogy mindenképpen járjunk utána, hogy az irodában megszületett kreatív hol, hogyan kel életre a nagyvilágban, elkerülve ezzel a kínos bakikat.
Extrém megoldások
Axe – Emergency Exit McCann Lowe, Belgium |
Különleges hirdetési hely
– saját testünk, Leo
Burnett Iberia
|
Mozgó hirdetési felület, DDB
Auckland
|
Szívószál, mint hirdetési
felület, Leo Burnett Shanghai
|
Egy újabb mozgó reklám: a
BuyMyFace.com oldal segítségével saját arcunkon is hirdethetünk,
a bevételből fedezve mondjuk a továbbtanulásunk költségeit. |
Elbaltázott megoldások
Balul elsült járműreklám
|
Vajon szívesen ülünk fel
ezek után a Turkish Airlines járataira?
|
Ugye minden weboldal
rémálma a 404 oldal?!
|
Egy mozdulattal lesz a
kedvenc kávénk leszólva…
|
Upsz! Ez esetben lehet,
hogy inkább előre ülünk a taxiba, hogy ne kelljen kényes helyen tapogatóznunk.
|
Reméljük, hogy hasznosnak találtátok összeállításunkat!
Szabó-Princz Orsolya
Forrás:
http://adage.com
http://www.boredpanda.com
http://www.123inspiration.com
http://www.boredpanda.com
http://www.123inspiration.com
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése