2013. február 27., szerda

Eurovízió

Most, hogy túl vagyunk az elő- és középdöntőkön, közeledve a döntőhöz (március 2., szombat) az egész ország Eurovízió lázban ég. MI sem tudtunk ennek ellenállni, és megvizsgáltuk, hogy milyen hatással van – ha egyáltalán van – ez a dalverseny a szervező ország turizmusára.


A soron következő Eurovíziós Dalfesztivált a 15 500 fő befogadására alkalmas Malmö Arénában rendezi meg Svédország, 2013. május 18.-án. Malmö – Stockholm és Göteborg után – Svédország harmadik legnagyobb városa, 300 ezer lakossal. A szervezők több mint 40 országból várnak előadókat az eseményre, így Malmö számára – éppen úgy, ahogy minden évben a rendező ország számára – ez egy remek alkalom, hogy megismertessék magukat a nagyvilággal. Hiszen a széles körű nemzetközi közönségre alapozva a show lehetőséget ad a szervező ország turisztikai reklámozására. Íme, Malmö kisfilmje.
   
2012-ben Azerbajdzsán fővárosa Baku szervezte az Eurovízió döntőjét, amelyre, mintegy 100 millió dollárt költött az ország. És bár utólagos számítások azt igazolják, hogy az Eurovízió nem hozta meg számukra a várt turista áradatot, azt nem mondhatjuk, hogy nem tettek meg mindent az ügy érdekében. A Kristálycsarnok mellett felújítottak számos múzeumot és turista látványosságot Bakuban, de épültek új zenei központok is (például a Mugam).Az Eurovízióra való felkészülés jegyében még továbbképző tréningeket is szerveztek a szállodai és éttermi dolgozók számára azért, hogy jó benyomást tegyenek arra a több ezer turistára, aki a dalfesztivál miatt életében először utazott el Azerbajdzsánba.


Az egészen biztosan elmondható a malmöi helyszínről, hogy remek infrastruktúrával rendelkezik, minden tulajdonsága adott ahhoz, hogy egy tökéletesen megszervezett és levezényelt rendezvénynek adjon otthon – ráadásul volt Malmö-ben Eurovízió és Melodifestivalen is. A Malmö Arena egy többfunkciós fedett csarnok, amely nagyrészt jégkorong versenyek helyszíne, de adott már otthont férfi kézilabda világbajnokságnak, továbbá Britney Spears és Rhianna is szervezte már az Arénába koncertjét.


lmar Reeplau, Malmö polgármestere rendkívül izgatottan nyilatkozott már tavaly nyáron Európa egyik legnagyobb zenei fesztiváljának szervezéséről. Izgatottsága jogos, hiszen a város lesz a felelős a széleskörű vendéglátói szolgáltatásokért, ide értve a logisztikát, valamint a nemzetközi sajtó, az idelátogató rajongók és delegációk számára rendezett eseményeket is.

A hírek szerint, Martin Österdahl, a 2013-as Eurovízió főproducere hatalmas tervekkel néz az idei verseny elébe. Fő célkitűzései az alábbiak: 
  • valódi kíváncsiság felkeltése,
  • meghökkentő pillanatok elérése,
  • valódi kapcsolatok kiépítése,
  • tartós szenvedély kialakítása,
természetesen mind-mind a nézők szemszögéből, a közönség megnyeréséért.  
A szervező minden erejükkel azon dolgoznak, hogy egy tartós és egyedülálló hidat alkossanak Európa szerteágazó kultúrái között.


Az Eurovíziós Dalfesztivált 1956-ban kezdte hódító útját, és azóta minden évben megtartották, így egyike a leghosszabb ideig tartó televíziós műsoroknak a világon. A világ nagy részén közvetítik, Európán kívül, többek közt Ausztráliában, Kanadában, Hongkongban, Indiában, Dél-Koreában, Új-Zélandon és az USA-ban; annak ellenére, hogy ezek az országok nem vesznek részt a versenyen. Mindezekből jól látható, hogy ha igazán mérhető turisztikai hatása nincs is, vagy nehezen bizonyítható, de a hírnév, a kultúra és a kapcsolatok építése szempontjából megközelítve nem csak a részvétel, de bizony a szervezés joga is jelentős! És bár Magyarország az elmúlt 57 év során még nem nyerte el a szervezés lehetőségét MI nem adjuk fel a reményt! Szurkoljunk együtt Magyarországért!

Szabó-Princz Orsolya

Forrás:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése