Őrült képek, szinte felfoghatatlan történet, megkapó zene,
mozi élmény – ez jellemzi a Heineken 2012-ben indult „Open Your World” – „Tárd
ki a Világot” globális márkakampányát.
Az első
reklámfilm 2010 decemberében a Heineken Facebook rajongói oldalán debütált,
majd február 21.-én került TV képernyőre Magyarországon. A kisfilmből 90, 60,
45 és 30 másodperces változatot is készítettek, itthon először a 60 másodperces
szpotot láthattuk, majd, ahogy jobban megismertük a film történetét, már csak a
30 másodperces reklám került vetítésre. Az igazi nagy robbanás február 27.-ére
(vasárnap) tehető, amikor a kampányban használt 14 csatornán, közel egyszerre,
este 8 órás kezdéssel adták le a szpotot, így jóformán minden magyar néző
számára elkerülhetetlenné vált a reklám megismerése. Az első reklámfilm, a „The Entrance”, azaz „A Belépő” címet kapta, főszereplője a kampány állandó főszereplője,
„Legendary Man”, akinek ugyan személye változik, a neve, a stílusa, az
életvitele, azonban sosem. Az első film egyértelműen a főszereplő
bemutatkozásáról szól – mindenki ismeri, szereti, imádja, kívánja... A kampány nagyszerűségét
mutatja, hogy a televíziós vetítésen túl, a mozikban is játszották a szpotot,
valamint 11 kisfilm is készült direkt a YouTube-ra, ahol jobban bemutatták
„Legendary Man” kalandjait és személyét.
A harmadik
reklámfilm pedig 3 hete, szeptember 21.-én debütált Magyarországon. A „Crack the Case”
reklámfilm, a „007 – Skayfall” apropójával készült, így nem meglepő, hogy maga
James Bond (Daniel Craig) és a legújabb Bond lány (Bérénice Marlohe) is
feltűnik a szpotban. A Heineken 15 éve működik együtt a James Bond-sorozattal.
„James Bond magabiztos, találékony és mindig készen áll az új élményekre, így
személyesítve meg a Heineken márka értékeit is." - nyilatkozta Alexis
Nasard, a Heineken kereskedelmi vezérigazgatója. A legújabb kampány havas hegyi
vasútvonalak (a képi megjelenésekből ítélve Oroszország) zegzugos mélyére
kalauzolja a nézőket, hogy maguk is titkos ügynökké válhassanak. A főszereplő…
szerintem fölösleges leírni, hogy milyen… A kisfilmhez azonban most egy interaktív, digitális kampány is társult. A "Törd fel a kódot" játékban a legújabb Bond-lány, Bérénice Marlohe küldetésre invitálja a játékosokat, akiknek különböző akadályokkal kell megküzdeniük, hogy végül kinyithassák a kampány középpontjában álló titokzatos fémtáskát (a reklám végén láthatjátok). Az interaktív online kalandjáték a televíziós reklámkampánnyal egy időben indult a www.heineken.hu oldalon.
És, hogy miért
kezdte ez az új márkakampányát a Heineken? A Heineken az „Open Your World!”
kampánnyal, a márka kozmopolita karakterét hangsúlyozza. Maga a szlogen a márka
nyitottságát, nemzetköziségét és magabiztosságát tükrözi (fogalmazott így Cyril
Charzat, a Heineken márkáért felelős nemzetközi igazgató). Míg Bram
Westenbrink, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. márkaigazgatója szerint a
produkció kiemeli a márka exkluzivitását, kozmopolita és prémium jellegét.
Összegezve, a
Heineken újrapozícionálta a márkát és olyan személyek számára is érdekessé,
szerethetővé tette, akik nem szeretik a sört. A többi sör reklámmal szemben,
itt nem látjuk a sörcsapolás folyamatát, vagy a pohárban habzó nedűt. Az „Open
Your World!” egyértelműen egy márkareklám, egy imázs reklám, célcsoportját a
nők alkotják (ilyen férfi főszereplőkkel ki más lehetne a célcsoport…?!)
A szpotokat a
Wieden+Kennedy amszterdami reklámügynökség jegyzi. A reklámügynökség egyik
szlogenje: „Advertising is a weapon, be careful where you point it” – engem
megcéloztak és eltaláltak, menthetetlenül imádom az „Open Your World!” kampányt
és már tűkön ülve várom „Legendary Man” legújabb kalandjait.
Princz Viktória
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése