2013. június 27., csütörtök

Kreatív McDonald’s reklámok a nagyvilágból


A McDonald's Corporation által üzemeltetett gyorsétterem lánc - amely 1940 óta van jelen a piacon, - kínálta ételekkel kapcsolatba már számtalanszor bebizonyosodott, hogy nem éppen az egészséget szolgálják. Íme, néhány emlékezetes eset, amely a gyorsétterem lánc hírnevét rongálta.

  • Sally Davies manhattani fotóművész csendélet-sorozaton keresztül szerette volna demonstrálni egy romlásnak induló Happy Meal-menü szomorú állapotváltozását, de sokkolás helyett végül ő sokkolódott: hiába várt, a gyorsétterem által kínált étel fél év után sem volt hajlandó a bomlás jeleit mutatni.
  • McDonald’s volt a célpontja Morgan Spurlock hírhedt dokumentumfilmjének is, a Super Size Me-nek is, amelyben a rendező saját bőrén bizonyította, mi az eredménye, ha 30 napon át az étteremlánc termékein él.
  • Az amerikai központú étteremlánc étkezdéiben kínált ételek visszafordíthatatlan egészségügyi károkat okoznak az orosz lakosságnak – állapították meg az orosz egészségügyi tárca és a fogyasztóvédelmi hivatal szakemberei 2012 év végén, így az orosz hatóságok 9 hónapot adtak a McDonald’s gyorsétterem hálózatnak, hogy kivonuljon az országból.

Persze egy ideje igyekszik a McDonald’s étteremlánc válaszolni az őt ért támadásokra, és bár úgy gondolják, hogy egészségtelen élelmiszer nincs, sokkal inkább lehet egészségtelen étrendről, mozgáshiányos életmódról beszélni. Ennek ellenére egyre hangsúlyosabb jelenik meg az éttermekben az egészségesebb táplálkozási vonal, így már kapható náluk narancslé, biotej, ásványvíz, joghurtok, saláták, gyümölcs mix, stb. Persze még mindig a hamburgerek adják a kínálat javát, de ma már jóval szélesebb igényt tudnak kielégíteni.

Most azonban, hogy érintőlegesen beszéltünk az étteremláncot körülölelő táplálkozástudományi vitákról, akár rá is térhetünk cikkünk eredeti apropójára. Hiszen ha az étteremlánc által kínált ételek egészségre gyakorolt jótékony hatásában nem is, de abban biztosan egyet érthetünk, hogy a kreatív szakemberek akik az étterem hírnevének öregbítésén dolgoznak nagyon is jól végzik munkájukat. Íme néhány példa erre a nagyvilágból. Ráadásul mindazoknak, akik elég szemfülesek feltűnhet, hogy az egyik igen kreatív munka egy hazai reklámügynökség munkáját dicséri. We lovin’ it!



McGrand, felnőtteknek
(Reklámügynökség: BEACON COMMUNICATIONS, Tokió, Japán)



Házhoz szállítás
(Reklámügynökség: Leo Burnett, India)



Sajtburger, baconnel
(Reklámügynökség: DDB Helsinki, Finnország)



Ingyenes Wi-Fi az éttermekben
(Reklámügynökség: DDB, Sydney, Ausztrália és Dánia)



Filet-O-Fish
(Reklámügynökség: Leo Burnett, Jeddah, Szaud-Arábia)



Szendvics, szakértőknek
(Reklámügynökség: DDB Budapest, Magyarország)



Nincs időd megállni? Autós Meki a megoldás!
(Reklámügynökség: Cossette Atlantic, Halifax)



Drive Thru
(Reklámügynökség: DDB Auckland, Új-Zéland)



Gyere be úgy, ahogy vagy
(Reklámügynkség: BETC Euro RSCG, Franciaország)



Házhozszállítás egy kattintásra
(Reklámügynökség: TBWA\PARIS, Boulogne Billancourt, Franciaország)



Újonnan nyílt étterem
(Reklámügynökség: Leo Burnett, New Delhi, India)


Szabó-Princz Orsolya

forrás:
http://www.designswan.com/archives/20-creative-and-smart-mcdonalds-advertisement-designs-over-world.html
http://creativecriminals.com/tag/mcdonalds/page/2/
http://www.boredpanda.com/31-creative-ads-from-mcdonalds-are-you-loving-it/
http://www.dailyinspiration.nl/creative-ads-for-mcdonalds-2/
http://www.adsora.com/food/mcdonalds-ad-campaign-france
http://www.coloribus.com
http://www.adglitz.com/2012/06/21/12-creative-print-ads-from-france/
http://www.elitecondition.hu/index.php?option=com_content&view=article&catid=37%3Ataplalkozas&id=73%3Amcdonalds&Itemid=66&lang=hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése