2013. január 27., vasárnap

2012-es év legjobb Super Bowl hirdetései


Az Egyesült Államokban nagy népszerűségnek örvendnek az olyan sportok, mint a kosárlabda, a baseball, a jégkorong. De ugyancsak egy fontos nemzeti sport az amerikai futball. A Super Bowl minden évben az egyik legnézettebb esemény, amely eseményre a média szakemberek is felfigyeltek, így évről-évre egyre többen, egyre kreatívabban versengenek figyelmünkért. A tavalyi döntőt több mint 110 millióan nézték, a vállalatok pedig átlagosan 350 millió dollárt költöttek egy 30 másodperces reklámspotért. Ezek a hirdetések azonban az évek során szerves részévé váltak az eseménynek, és a Super Bowl minden évben egy óriási közös élményt kínál, sport- és reklámrajongóknak egyaránt. 

Az alábbiakban bemutatjuk 2012 év 5 legsikeresebb Super Bowl reklámfilmjét és egy meglepetés ráadással is készülünk. Nézzük hát milyen a márkaépítést a’la Super Bowl.
(A videók megnézéséhez katt a címekre!)

5. - Chevy Silverado
2012 egyik talán legnagyobb kérdése az volt, hogy a maják által megjósolt világvége valóban bekövetkezik-e. Ezt a kérdést használta fel reklámfilmjében a Chevrolet is. A reklám üzenete talán úgy foglalható össze, hogy nyugi, elképzelhető, hogy eljön a világ vége, de a Chevrolet járműveken egy ilyen esemény sem foghat ki. A reklámot nem feltétlenül a témája, inkább a technikai megoldások és az általános megjelenése teszi lenyűgözővé.

4. - Doritos
A Nielsen szerint - aki világvezető pozíciót tölt be a marketing információ, elemzési rendszerek, eszközök és a professzionális ügyfélszolgálat területén – 2012-ben a Doritos – Baby Sling című reklámfilm nyerte el a legemlékezetesebb és legjobban szeretett hirdetés díját. Így ezzel a díjjal a Doritos olyan márkákhoz csatlakozott, mint a Coca-Cola, a Pepsi, az M&M, akik korábban már elnyerték ezt az elismerést.

3. - KIA Optima
Nőként nem vagyunk róla meggyőződve, hogy a KIA Optimát bármely férfi álomautónak nevezné, mindenesetre a reklám nagyonis álomszerűre sikeredett. Persze a férfiak fantáziálásának képi megjelenítése a reklámokban nem új keletű dolog, de az ennyire kidolgozott, extravagáns ábrándokhoz talán mégsem vagyunk hozzászokva. És hogy miként kerülhetett fel ez a reklám a legjobb 5 közé? Gyanítjuk, hogy a sikerhez Adriana Lima brazil szupermodell jelenléte nagyban hozzájárult.

2. – Bud Light
A Bud Light-ot gyártó Anheuser-Busch sörfőző gyár a legnagyobb Super Bowl hirdetők közé tartozik évek óta. A „Mentőkutya” című reklámfilmben a Weego névre hallgató kutya különleges trükkre képes. A nevével megegyező hangzású „Here We Go” hívószóra elindul és egy üveg behűtött Bud Light sörrel tér vissza. A reklámot az ötleten kívül talán az utolsó másodperce teszi emlékezetessé, amikor is a cég a mentőkutyák támogatására hívja fel a reklámfogyasztókat.

1. – M&M
Úgy gondoljuk, hogy ehhez a reklámhoz sok építő jellegű gondolatot nem lehet hozzáfűzni, a látvány és a hang önmagáért beszél. Jó szórakozást hozzá. :)


És az a bizonyos ráadás…
Az 1984 az Apple leghíresebb reklámfilmje, amelyet csak egyetlen egyszer vetítettek, 1984-ben a Super Bowl döntő szünetében. A reklámot - amely az Apple Macintosh személyi számítógépet propagálta - Ridley Scott (Alien) rendezte, és a valaha készült legjobb reklámnak választották.

Az Amerikai Egyesült Államokban február 3-án, vasárnap kerül sor az XLVII. Super Bowl döntőjére. A sportbarátok élőben is követhetik a mérkőzést. Super Bowl: 2013.02.03. (vasárnap) 23:30.


Szabó-Princz Orsolya

A cikk a reklamipar.hu () oldalon is megtalálható!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése