2014. március 8., szombat

Márkák értünk, a nőkért


Néhány nappal ezelőtt egy érdekes, mégis számunkra megdöbbentő adatra akadtunk egy cikkben, pedig a szóban forgó adatok nem is frissek. 2010-ből származnak. Ebben az évben a Dove végzett egy kutatást a „Kampány a valódi szépségért” kezdeményezés keretein belül, amelyből egyértelműen kiderül, hogy a nőknek összesen 4%-a, bizony, ez nem elírás, csupán 4%-a elégedett önmagával.

A mintegy 20 országban végzett kutatásnak a legfontosabb tanulsága, hogy mi nők vagyunk saját magunk legnagyobb kritikusai. Ezzel a ténnyel bizony a nők, több mint fele (54%) egyet is ért, ami közel 675 millió nőt jelent szerte a világon. Az, hogy a nők nem elégedettek önmagukkal, nem rendelkeznek megfelelő önképpel sajnos azt is jelenti, hogy ez a közel 700 millió nő nem tudja kiaknázni a saját magában rejlő szépségpotenciált, pedig, mint tudjuk a nők számára a szépség és a boldogság között igenis, hogy van összefüggés. Világviszonylatban a nők többsége külső tényezők hatására dolgozik azon, hogy szép legyen (59%), de majdnem harmaduk (32%) bevallja, hogy saját elvárásaik gyakorolják rájuk a legnagyobb nyomást. Ez a saját magukra rákényszerített bizonytalanság nagyobb, mint a külső tényezők közül a társadalom (12%), a barátok és család (6%) vagy a média (6%) nyomása. A kutatást összefoglaló, nagyközönségnek szóló kisfilm remekül megmutatja, hogy milyen nagyon kritikusak vagyunk mi nők önmagunkkal szemben, ha saját szépségünkről van szó, és mennyivel megengedőbbek vagyunk ha egy barátunk szépsége áll a középpontban.

Ez a szomorú statisztika arra késztette a Dove munkatársait, hogy 2013-ban kampányt indítsanak, amely kampány bizony az önbizalom építést szolgálja. Jó hír, nekünk, magyar nők számára, hogy a kampány keretein belül a Dove Magyarország is kutatást végez, amelynek segítségével feltérképezik, hogy mi magyar nők hogyan viszonyulunk a szépséghez valamint, hogy magabiztosabbak vagyunk-e más országban élő nőtársainkhoz képest.

Ez a sokkoló adat késztetett minket arra, hogy megvizsgáljunk néhány olyan márkát, aki fontosnak tart, minket, nőket, és időt és pénzt nem sajnálva tesz azért, hogy szebbnek, értékesebbnek, egészségesebbnek vagy éppen a férfiakkal egyenrangúnak érezzük magunkat.

Márkák a nőkért


Dove

A Dove annak érdekében alapította a valódi szépségért folytatott kampányát, hogy párbeszédet generáljon. A kommunikációs kampánysorozatot, szembeszáll a szépségről alkotott sztereotípiáinkkal, és valódi nőket is behívja a szépségről folytatott párbeszédbe. A Dove kutatásaiból kirajzolódott, hogy a média és a reklámipar olyan, irreális szépségelvárásokat állít elénk, nők elé, amelyet többségünk soha nem érhet el. 
  • Éppen ezért 2004-ben egy nagy port felverő kampánysorozatot indított útjára, amelyben a szépségről alkotott sztereotípiáink határain kívül eső nőket mutatott be. A reklámok a nézőt szólították fel, hogy értékelje a nők megjelenését (Túlsúlyos? Különleges? Ráncosodó? Csodálatos?), majd felkérték őket, hogy személyesen is szavazzanak egy weboldalon.  



  • 2005 júniusában a Dove útjára indította a második, valódi szépségért folytatott kampányát, amelynek reklámjai hat, valódi domborulatokkal rendelkező valódi nőt vonultattak fel. A kampány ezen fázisának célja az volt, hogy megdöntse a sztereotípiát, miszerint csak a vékony test lehet gyönyörű.  
 


  • A valódi szépségért folytatott kampány harmadik fázisában a Dove újabb kutatást végzett. "Az érett szépség" című globális tanulmánya rámutatott, hogy az 50-64 év közötti nők 91%-a úgy gondolja, a társadalomnak ideje lenne megváltoztatni a nőkről és az öregedésről alkotott képét. Éppen ezért ez a kampány az 50 év feletti nők nőiességének esszenciáját ünnepli – szeplőstül, ősz hajszálastul, mindenestül.



  • A valódi szépségért folytatott kampány legfontosabb fókuszpontjaként napjainkban a Dove a szórakoztatóiparral karöltve kívánja megmutatni minden lánynak, hogyan ismerjék fel a különbséget a valós dolgok és Hollywood csillogó varázsa között. A valódi szépségért folytatott kampány jelenlegi fő célja, hogy a Dove Önbecsülési Alapon keresztül segítsen megerősíteni a lányok és fiatal nők önértékelését.  


Gucci egyesület a nőkért 


Beyoncé, Salma Hayek és Frida Giannini összefogtak, hogy a Gucci közreműködésével elindítsanak egy globális mozgalmat. A CHIME FOR CHANGE névre hallgató kezdeményezés elsődleges célja, hogy összetartásra hívja fel a fiatal lányokat és nőket, annak érdekében, hogy egymás inspiráló történeteiből erőt merítve megvalósítsák álmaikat, további célja a mozgalomnak elérni azt, hogy a nők szerte a világon tanulhassanak, dolgozhassanak, és sok országban végre nagyobb jogokat élvezhessenek a jelenleginél.



A kezdeményezéshez nevét adta még Julia Roberts, Meryl Streep, Jada Pinkett Smith, Francois-Henri Pinault (Salma Hayek férje), Sarah Brown és férje Gordon (ő volt az Egyesült Királyság miniszterelnöke), valamint Arianna Huffington (ő a The Huffington Post tulajdonosa). Amennyiben Ti is szeretnétek csatlakozni ehhez a nemes kezdeményezéshez itt megtehetitek!

 Avon


Az Avon az előbbi két példától eltérően kicsi másként közelíti meg a nőkért való létezést. Nekik két programjuk is van, amely a mi javunkat szolgálja. 


  • Avon - emlőrák ellen a nőkért: A szépség természetes forrása az egészség, ezért az AVON számára a nők egészsége ugyanolyan fontos, mint a szépségük. A vállalat ebben a szellemben kötelezte el magát az emlőrák elleni küzdelem mellett. A mellrák a nők egyik leggyakoribb daganatos megbetegedése, ám a vizsgálati technika és a kezelési lehetőségek gyors ütemű fejlődése lehetővé teszi az időben felfedezett megbetegedések túlnyomó részének gyógyítását. Minden 1955-ben kezdődött, amikor az Avon megalapította az Avon a Nőkért Alapítványt. Kezdetben ez mindössze 400 dolláros támogatást jelentett, ám később a legnagyobb olyan vállalati alapítvánnyá nőtte ki magát, amely a nők megsegítését tűzte ki céljául. 2010-ben az Avon már 55 országban harcolt a mellrák ellen, több mint 640 millió dollárt adományozva a kutatások támogatására és hogy világszerte javítsa a szakszerű ellátáshoz való hozzáférés lehetőségét. Az AVON Magyarország 1998-ban csatlakozott e misszióhoz. Az AVON számos intézményt támogat az emlőrák elleni harcban. Az elmúlt évben az alapítvány mintegy 50 millió forintot adományozott a Magyar Rákellenes Ligának, amelyet 9 kórház speciális berendezések beszerzésére fordított; fennállása óta pedig összesen több mint 440 millió forinttal támogatta az emlőrák visszaszorításáért folytatott harcot.

  • Avon – erőszak ellen, a nőkért: Az AVON Alapítvány 2004-ben indította el kampányát az USA-ban "Beszéljünk nyíltan a családon belüli erőszakról" elnevezéssel. 2007-ig 7 millió dollárt meghaladó összeggel támogattak 400-nál is több, családon belüli erőszakkal foglalkozó szervezetet. Az AVON Alapítvány az Oscar-díjra jelölt színésznő-producerrel, Salma Hayekkel együtt indította útjára a “Beszéljünk a családon belüli erőszakról” kampányt, ingyenes ismeretterjesztő kiadványokkal, képzési programokkal, adománygyűjtő aktivitásokkal és közszolgálati hirdetményekkel. Az AVON első, világszerte kapható adománygyűjtő terméke a nők végtelen lehetőségeit szimbolizálja. A karkötő eladásából származó teljes haszonból az AVON a nők elleni erőszak leküzdését támogatja. Az AVON több mint 120 éve a nők elkötelezett támogatója. A vállalat hisz abban, hogy a nők képesek megváltoztatni a világot, és ebben folyamatosan támogatja őket. A vállalat első, világszerte kapható adománygyűjtő termékét, a kék karkötőt 2008 márciusában mutatták be az USA-ban, amely a nők támogatása és védelme érdekében született. A karkötőt az AVON Globális Nagykövete, az AVON Alapítvány tiszteletbeli elnöke, Reese Witherspoon mutatta be az UNIFEM és az AVON által második alkalommal megrendezett Globális Csúcstalálkozó Egy Szebb Holnapért elnevezésű rendezvényen, a nemzetközi nőnap alkalmából. A karkötő értékesítéséből származó teljes haszonból az AVON a nők elleni erőszak leküzdését támogatja. A befolyó első 500.000 dollárt, amely a páratlan összefogásnak köszönhetően néhány hónap alatt összegyűlt, az AVON 1 millió dollárra egészítette ki, és az UNIFEM-nek - az ENSZ Fejlesztési Alapja Nők számára - ajánlotta fel. Ez a legnagyobb összegű vállalati támogatás, amit egy év alatt a fejlődő országbeli nők gazdasági és politikai felemelkedését támogató szervezet valaha kapott. A karkötő eladásából származó teljes haszonból az AVON Magyarország a NANE Egyesület fontos kezdeményezéseit támogatja.


Cikkünkben csupán néhány pozitív példát emeltünk ki. Olyan cégeket, akik értünk, nőkért munkálkodnak. Ezúton is köszönjük nekik munkájukat, hiszen, ahogy a statisztikák mutatják még mindig nagy szükség van rájuk.


Szabó-Princz Orsolya


Forrás:


http://btl.hu/cikk/2013/03/22/a-nok-4-a-tartja-magat-szepnek
http://www.marketinginfo.hu/hirek/article.php?id=27555
http://www.dove.hu
http://neszeszer.blog.hu/2013/03/06/gucci_egyesulet_beyonceval
http://www.avonanokert.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése