2014. március 15., szombat

Állati reklámok


Állatot tartani jó. MI, már csak tudjuk, hiszen magunk is állattartók vagyunk. Számos fiziológiai hatásuk van: természetes antiallergének, a fiatalság forrásai, segítenek a mindennapi stressz feloldásában, a kapcsolatteremtésben, szíverősítő hatással vannak gazdáikra.

Ráadásul, MI elvakult kutyatulajdonosok remek vásárlóerőnek is bizonyulunk, és egyre többen vagyunk! Az NRC tavaly ilyenkor végzett kutatása alapján elmondható, hogy a 18–75 éves magyar lakosság körében hozzávetőlegesen több mint 3 millió kutyatulajdonos, mintegy 2 millió macskatulajdonos, és óvatosa becslés szerint nagyjából 850 000 olyan állattartó, aki kutyát és macskát egyaránt tart. Egy házi kedvenc tartása nem kevés költséggel jár, amiből a legnagyobb részt az állat táplálása teszi ki. Egy háziállat etetése átlagosan mintegy 5500 Ft-ba kerül egy hónapban, amihez hozzájárul havi körülbelül 3000 Ft az egyéb költségekre (alom, vitaminok, játékok). És akkor még nem is beszéltünk az orvosi ellátásról, ami szintén költséges dolog.

Talán éppen ezért is terjedt el az az általános nézet, amely szerint minden olyan reklám/hirdetés sikere garantált, amelyben szerepel szép nő, egy kisgyerek és egy kedves kutyus. Ugyanakkor MI marketing iránt nyitott (szak)emberek jól tudjuk, hogy ez reklámot sikerre vinni nem ennyire egyszerű dolog – hiszen egy kutya önmagában nem garancia a sikerre. Fontos, hogy mindig csak akkor és csak olyan kutyust/állatot válasszunk hirdetéseinkhez, amely jól reprezentálja márkánkat, azaz illeszkedik a célcsoportunkhoz, és a brandünk személyiségéhez egyaránt.

Már csak azért is, mert nem egy olyan esetet ismerünk, amikor a hirdetésben szereplő kutya/állat olyan ismertté vált, mint maga a termék/szolgáltatás, amelyet reklámoz. Azaz az állatok, mint márkaarcok is megjelennek a reklám világában. Az egyik legismertebb és legsikeresebb reklámsztár kutyus a Dulux festéket reklámozó angol juhászkutya, Duke, aki először 1962-ben jelent meg először a márka hirdetéseiben és azóta is az angol juhász a Dulux márkaszemélyisége.

Összegyűjtöttünk néhány kreatív nem feltétlenül kutyás, de állati jó hirdetést.

Zoo!
Brand name: Zoo Safari, Agency: DDB Brasil

Globális felmelegedés!
Brand name: WWF, Agency: Euro Rscg Helsinki

Ivartalanítás!
Client: SPCA, Agency: Saatchi & Saatchi, Malaysia

Macskaeledel!
Annyira jó, hogy a bagoly is macska szeretne lenn, hogy kaphasson belőle!
Product: Rutan Pet Food, Agency: Ogilvy Frankfurt
Autóabroncs!
Brand: Toyo, Ageny: Gmasco, United Arab Emirates

Étterem!
Brand: Yo Sushi Restaurants, Agency: 1 Point Size, South Africa

Szabó-Princz Orsolya

forrás:
http://www.papp-vary.hu/reklam_marketing/Kutyak_a_reklamfilmekben.pdf
http://nrc.hu/hirek/2013/03/04/Az_ember_legjobb_baratai
http://www.onextrapixel.com/2010/02/02/40-creative-and-funny-advertisements-using-animals/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése