2014. február 22., szombat

Változó igények - változó képek - Élményturizmus - élményfilmek

A fogyasztói igények folyamatosan változnak. Többet, jobbat, mást, de leginkább még többet, még jobbat, még másabbat várunk. Hogy mitől? Mindentől! De legfőképp az utazásainktól.
Kipipáljuk a látnivalókat, végigsuhanunk a városon egy hop on - hop off busszal, eszünk az adott országra jellemző étteremben. Oké és? Hogyan tovább?

Ahogy felgyorsult az életünk, úgy felgyorsultak az utazásaink is. Régen megelégedtünk egy múzeumi látogatással, most érezni szeretnénk egy-egy ország, város hangulatát. Régen elegendő volt egy városi séta, most élményparkra, témaparkra vágyunk. Régen beültünk egy étterembe, most street food-ot, piacokat, friss, helyi ételeket keresünk.
Rendben, ilyenek vagyunk, de ebben a hipergyors világban nekünk, élményt kereső és fogyasztó utazóknak, vajon hogyan lehet eladni egy-egy desztinációt? 
Azt megállapíthatjuk, hogy az utazási katalógusok ideje már lejárt. Két kattintással foglalhatunk repjegyet, még két kattintással a világ bármely pontján kereshetünk szállást, éttermet, szórakozóhelyet, piacot, buszt, (nőt...) - amit ráadásul mások már értékeltek is nekünk. Ezek után minek is az utazási katalógus?
Olvasni nem szeretünk. De minek is olvasnánk? Ha valamit össze akarunk szerelni, biztos, hogy találunk arról egy videót a youtube-on. Híreket olvasni? Minek? Videón is megvannak. Csak fölöslegesen fárasztanánk a szemünket...
Képek? Jók-jók. De tájképek? Városképek? Fotók a látványosságokról? Tele van már velük a Facebook falunk. 
De akkor mégis hogyan? Hoztunk Nektek három szuper-klassz videót, ami megmutatja, hogy pontosan mire is vágyunk és hogyan is lehet minket megfogni. A három (azaz igazából több, de majd megtudjátok, hogy miért...) film érdekessége, hogy csak az egyik készült konkrét, utazásra buzdító szándékkal. 

Gyorsan váltakozó hangulatképek, dinamikus vágás, szereplő, akivel könnyű azonosulni - nem a luxust keresi; nem felülpozícionált; turista, akárcsak mi - az adott országra jellemző szimbólumok, emblematikus épületek használata, de nem sulykolása (Facebookon úgyis eleget sulykolják belénk ezeket a képeket az ismerőseink).

Játszunk? Játszunk!
"Mindig is szerettél volna részt venni egy ismeretlen utazáson, hogy minden lépéseddel felfedezz lenyűgöző és nem várt csodákat? Gyere Európába, vess el egy pár kockát és nézd meg, hova visz a kaland!"
Kaland, élmény, nem várt csodák, felfedezés - azaz a mai élményturisták kulcsszavai és hívószavai. Ellen tud állni ennek bárki? Biztosan nem!
Szuper image film Európáról (és nem utolsó sorban Magyarországról) 2013-ból.
(ne kérdezzétek, hogy miért, de ezt a videót képtelen vagyok beágyazni... Tessék rákattintani...) 

Because I'm happy!
Kell ennél többet mondanunk? Happy őrület van! Köszi Pharell, mert szuper ötletet adtál. A városok egymás után készítik el a saját "Happy" videójukat. A filmekkel kapunk egy nagyon impulzív benyomást az adott városról, annak lakóiról, látunk egy-két látványosságot a vidám dallal együtt, magával ragad a város hangulata és már kattintunk is a „repjegy foglalás” gombra...
Happy! We are from Budapest! 

1 percben 11 ország
Rick Mereki független filmrendező, 2011-ben robbant be a köztudatba három 1 perces videójával. A három kisfilm, három különböző témát jár körbe: étkezés, tanulás, mozgás. A rendező, a film készítése során 6 hét alatt összesen 11 országot járt be, azaz filmezett körbe. És, hogy milyen konklúzióval tért haza 38 ezer mérfölddel a "lábában"? "Légy nyitott mindenre és hagyd az összes kulturális/személyes csomagodat az ajtóban".

Tegye fel a kezét, aki ma/most nem kapott kedvet az utazáshoz...
Na ugye, hogy élményturisták vagytok Ti is? MI is! :)

Princz Viktória

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése