2013. április 7., vasárnap

Több és több és még több check-in KELL!



Ahogy az előző posztunkból kiderült egy új trend van kialakulóban, minek következtében egyre gyakrabban használjuk az okostelefonunkat az interneten való böngészésre, valamint mini (nem reprezentatív) kutatásunkból kiderült, hogy még többet használnánk a check-in applikációk használatára (pl.: Facebook Places, Foursquare) is, ha az valamilyen ajándékkal, előnnyel járna nekünk. Nézzünk néhány jó példát a nagyvilágból…

Elsőnek a Hiltont kell kiemelnünk. A Hilton a check-in-en túl egy iPhone applikációt fejlesztett ki 2010-ben. Az applikáción keresztül szabadon böngészhetünk a Hilton szállodák között, a telefonunkba beépített GPS-nek köszönhetően megmutatja, hogy melyik Hilton szálloda van hozzánk a legközelebb, ezen kívül nézegethetjük az egyes szállodák aktuális ajánlatát, akcióját és természetesen foglalhatnunk az applikáción keresztül, sőt a foglalásunkat még módosíthatjuk is. Az applikációt az első 3 hónapban 126 ezren, az első 6 hónapban pedig 340 ezren töltötték le. Az első 1 év alatt a Hilton 200%-os bevétel növekedést ért el az applikációnak köszönhetően.

Tipikus check-in kiaknázást a Starwood Hotels alkalmazott. Ők a Foursquare-en indítottak el egy játékot/hűségprogramot. Aki becsekkolt egy Starwood hotelből az bónuszpontokat kapott, amelyek segítségével egy-egy hotelnek a „polgármestere” is lehetett (aki ismeri az alkalmazást, érti, hogy miről van szó). És, hogy miért érte meg a bónuszpontok gyűjtése? Mert például egyes hotelekben ingyen vendégéjszakát lehetett szerezni a lelkes mobilinternet használóknak. 

De a nagyvilági példák után itt egy hazai és igencsak aktuális példa is. A Griff Squash fitnesz centrum decemberig tartó akciójának keretében, az aki becsekkol a centrumból és azt meg is mutatja a recepciósnak, kap egy 15 %-os kedvezményt a büféfogyasztásból. Azaz nemcsak ingyen reklámot szerez magának, hanem a büféfogyasztást is okosan ösztönözi.

Láthatjuk, hogy az applikációk fejlesztése, a játékok létrehozása, vagy épp az ajándékkal való jutalmazás már nem a távoli jövő, hanem a valóság. Azaz, ha nem akarunk lemaradni, élnünk kell a mobilinternet nyújtotta lehetőségekkel.

És akkor nézzünk néhány gyakorlati tanácsot tőlünk. MI így növelnénk a check-in-ek számát.
  • Először is, ha már elkövettük azt a hibát, hogy több Facebook oldalt is létrehoztunk a cégünknek – pl. regisztráltuk, mint személy és mint oldal is, amit lájkolni lehet, akkor egyesítsük ezeket. Ha még egyáltalán nem tettünk volna ilyet, akkor minden esetben mint oldalt, azaz mint vállalatot regisztráljuk a cégünket, így bárki szabadon lájkolhatja azt és megnyílik a check-in lehetősége is. Céget sosem regisztráljunk személyként! SOHA!
  • Ha meg van az oldal, juttassuk előnyhöz az oldal rajongóit. Kulisszatitkok, játékok, speciális alkalmazások és a korábbi posztokban már említett ajándékok/jutalmak a check-in-ekért.
  • Minden esetben felügyeljük az oldalunkat és megbízható személyre (akár, mint MI… ;) ) bízzuk az oldal kezelését. Problémák adódhatnak abból, ha esetleg olyan is hozzáfér az oldalhoz, aki már nem dolgozik a cégnél és az esetleg rosszindulatból megtévesztő vagy lejárató információkat, tartalmakat közöl a nevünkben.
  • Végezetül pedig mindig nyújtsunk személyre szabott szolgáltatást. A profilunkhoz illő tartalmakat osszunk meg, illetve a cégünkhöz kapcsolódó ajándékokat adjunk. Ha például egy étterem vagyunk, a check-in-ért felajánlhatunk egy szabadon választott italt, vagy biztathatunk társaságokat arra, hogy jöjjenek hozzánk, minimum 3-an jelentkezzenek be tőlünk és cserébe kapnak egy sült krumpli tálat vagy egy több literes koktélt sok szívószállal, stb. Szállodaként nyilván célszerű valamilyen extra szolgáltatást ajánlani, mint például egy ingyenes masszázs vagy valamilyen különleges kezelés, bátrabbak, még ingyen vendégéjszakával is jutalmazhatnak.
  • Olyat viszont sose tegyünk, hogy a check-in-ért cserébe adunk egy repi ajándékot, egy a logónkkal ellátott tollat vagy bármilyen hasonlóan gagyi tárgyat. Ne sértsük meg egy ilyen kaliberű ajándékkal a vendéget, aki megtisztelt minket a jelenlétével és azzal, hogy megosztotta a világgal, hogy épp nálunk tartózkodik.  
Két blogbejegyzést is szántunk a kialakuló trendnek a „check-in” mániának, mivel MI fontosnak tartjuk és látunk benne lehetőséget… Nem is keveset. Használjuk a rendelkezésre álló lehetőségeket, de okosan! Check-in-re fel!

Princz Viktória

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése