2012. december 12., szerda

Miről álmodik a lány? Férfiideál a reklámfilmekben



Cikkünket kezdjük egy rövidke kis kutatással. Vajon nekünk, nőknek milyen az ideális férfi?
Délceg, deltás dalia? Esetleg érzelmeit kimutatni képes, érzékeny herceg fehér lovon? Netán a papucs, aki mindent megtesz nekünk? Nem könnyű a döntés, igaz?


Releváns válaszokért ellátogattam egyik „kedvenc” oldalamra, a „gyakorikérdések.hu”-ra. Ha valahol, itt biztos kapunk választ… Mindenre…
Tehát az álomférfi… 
  • „mint egy rock sztár, tetoválással mindennel. hűséges, elviseli a hülyeségeimet, van humora, van élete, és beleférek az életébe.”
  • „kívül Hulk, belül Adam Sandler”
  • „értelmes, humoros, okos (legalábbis valamilyen területhez értsen), művészlelkű (zene, film, színház, vers) megértő, magabiztos, de néha gyengéd, ne lógjon állandóan rajtam, ne legyen unalmas”.
De szavak helyett inkább beszéljenek a képek. MI nők, ilyen férfiakra vágyunk.


Uraim, a lecke fel van adva!
Nézzük, a reklámszakemberek szerint milyen férfi típusok léteznek? Korábban a macsó férfikép volt a divat, az utóbbi időkben azonban egyre többször találkozunk mulya férfi szereplőkkel. Véleményem szerint a férfiak három típusát ismerik a kreatívak:

1, A szakértő férfi
A szakértő férfi okos, bölcs, még a tipikus női tevékenységekben is jártas. Ő az, aki elmagyarázza, hogy hogyan lesz vagy épp nem lesz vízköves a mosógép, tisztítószert ajánl, elhárítja a dugulást, esetleg kanna formában a különböző teák előnyös tulajdonságairól mesél. Tipikusan jó, ha van egy ilyen pasi a háznál. Igaz, nem biztos, hogy ezek a tulajdonságok jutnak eszünkbe, amikor álmaink lovagjáról fantáziálunk, de legyen… Ezeknek a reklámoknak a célcsoportját, egyértelműen a nők alkotják. Nem a szereplők miatt, nem a bemutatott férfi alkat miatt, hanem a termék miatt. Azoknak a nőknek szólnak ezek a reklámok, akik valamilyen háztartási gonddal küzdenek. A probléma adott, a megoldás a reklámban rejlik, így borítékolhatjuk, hogy a termék a kosarukban landol.

2, A szerencsétlen férfi
Ő a papucs. Ő az, aki fűrésszel próbál narancslevet facsarni, aki nem ismeri fel a mosópor illatát, mert virágos rétnek gondolja azt, aki képtelen mosni a felesége segítsége nélkül, aki csak por ételek megfőzésére képes (már tini korától kezdve), aki nem bírja kordában tartani a gyerekeit. Nekik szükségük van ránk, nőkre, hogy megmutassuk, hogyan éljék az életüket. Ezek a férfi szereplők általában viccesek, bár a szituációkat tekintve, lehet inkább szánalmasak. E reklámok célcsoportját ismét a nők alkotják, főként a feleségek, családanyák. A reklám példát mutat arra vonatkozólag, hogy hogyan segítsük életünk párjának mindennapjait, hogyan fogjuk össze a családot, legyünk már-már családfők.

3, Az álomférfi
Ő az, aki félmeztelen a reklámokban és tökéletes a teste. Ha mégsem félmeztelen, akkor mezítláb van és csak egy ing és farmer van rajta, esetleg egy nagyon elegáns öltönyt visel. Tetőtől talpig férfi. Érződik a kisugárzásán, a mozgásán, a beszédén. És itt jön a csavar. Ezek a reklámok ugyan nekünk, nőknek szórakoztatóak, mégsem nekünk szólnak. A férfiak, akár csak mi nők, hiúak. Ezekben a reklámokban általában sört, vagy férfi dezodort árusítanak és nem is véletlenül. Ugyan egy bizonyos dezodor reklámfilmjében a szereplő a nőket szólítja meg, egy jó pasi látványa mégsem elég ösztönző erő arra, hogy elinduljunk vásárolni. Ezzel szemben egy férfinak igen. Szeretnének legalább olyan illatúvá válni, mint a reklámban szereplő modellek, szeretnék legalább 1-2 percig olyan vagányul és kívánatosnak érezni magukat.

Összegzésképp azonban egyértelműen megállapíthatjuk, hogy az utóbbi években egyre kevesebb férfiaknak szóló reklámmal találkozunk. A cikkből is kiderült, hogy a férfiak szerepeltetése egy-egy filmben még mindig inkább a női nézőket szólítja meg, különösképpen a feleségeket, a családanyákat, mivel vásárlási helyzetben (FMCG termékek) még mindig a nők a döntéshozók. A három férfitípusból kettő egyértelműen a „gondoskodó, mindenre odafigyelő” nőkre gyakorol hatást, míg a harmadik a férfiak hiúságára alapoz.

Végül pedig uraim, meg akarnak nekünk felelni? Nem kell ehhez sokat tenniük, csak váljanak ilyenné (külsőleg, belsőleg egyaránt)
Legyenek dögösek, veszélyesek, vagányak, háziasak, romantikusak, ezermesterek, mégis törődőek és odafigyelőek. 
Olyan sokat kérünk ezzel? 

Princz Viktória


A cikk a reklamipar.hu (http://reklamipar.hu/hirek/reklam/2012/12/12/mirol-almodik-a-lany-ferfiideal-a-reklamfilmekben/) oldalon is megtalálható!

Forrás:

http://www.argumentum.hu/ferfi-es-noi-szerepek-a-marketingkommunikacioban



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése