2012. december 16., vasárnap

Karácsonykor pulyka? Vagy halászlé? Nem! Sült krumpli…

Sült krumplit Karácsonykor? Miért ne, ha annak karácsonyfa formája van? Ugyan nem pártoljuk a gyorséttermeket, a McDoland’s hirdetései mégis tetszenek…

A McDonald’s legismertebb terméke vitathatatlanul a sült krumpli és ezt a megavállalat is pontosan tudja. A tradicionális, családi étkezések és főzések idején azért lássuk be, nagyon nehéz egy rideg, hangulattalan gyorséttermet eladni. A McDondald’s-nak ez mégis sikerült. Nem a giccs irányába indult el, követve a Coca-Cola példáját, sokkal inkább a humort, a minimalizmust és a legismertebb termékét, a sült krumplit választotta az üzenete középpontjának.
Egyszerű képi megjelenés, könnyen asszociálható képek és külön dicséret, amiért nem az egyébként is rémisztő, Ronald McDonald-at öltöztették be Mikulásnak.


Rudolph the "MC" nosed reindeer...


Karácsonyi fények (krumplik...) az ablakban... 


A Mikulás is inkább a krumplit választja a süti-tej párosítás helyett...


Az értékesítés magas foka… Csempésszük be logónkat, termékeinket a családi otthonba, sőt egyenesen a karácsonyfára. A McDondald’s által engedélyezett, sorszámozott díszek a fenyőfára. Régen szaloncukrot és mézeskalácsot aggatunk a fára, a 21. század gyereke már sült krumplit és Ronaldot. 


Összegzésképp megállapíthatjuk, hogy a McDonald’s megdöntötte azt a régi szabályt, miszerint: „az étellel játszani tilos!”. Vannak olyan helyzetek, amikor kivételesen szabad, sőt! Direkt jó! A „Meki” bebizonyította nekünk, hogy lehet vicces-egyszerű Karácsonyi hirdetéseket is készíteni, nem feltétlen kell a tradicionális elvárásokhoz alkalmazkodnunk, dolgozzunk inkább azzal, amink van, ami egyébként is ismert. 
MI megettük!

 Princz Viktória

Ui.: és amikor egy rémálom valóra válik. 1970-es évek, McDonald's, Ronald a Mikulás.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése