2014. augusztus 31., vasárnap

Ice Bucket Challenge

Már a csapból is az ALS Ice Bucket Challenge őrület folyik. De mi a lényege? Magamutogatás? Adakozás? Figyelemfelkeltés? Amennyiben az utóbbi vajon a cégek miért nem aknázzál ki ezt az óriási hisztériát? Vagy mégis megteszik? Mutatjuk!

ALS Ice Bucket Challenge őrület eredetileg Amerikából indult. Lényege, hogy az eddig gyógyíthatatlan, nagyon súlyos ALS-szindrómára (Amiotrófiás laterálszklerózis) felhívja a figyelmet. Mégpedig úgy, hogy egy vödör jéghideg vizet öntenek az emberek a nyakukba.

A kampány szabályzata szerint a “résztvevők vagy adakoznak, vagy a vödrös-megoldást választják, méghozzá úgy, hogy az eseményről készült videót is feltöltik a közösségi oldalukra és 3 további személyt hívnak ki“.

A legfontosabb szabály azonban talán az lehet (lenne), hogy ne az legyen a célunk, hogy magunkat mutogassuk, céltalanul bohócot csináljunk önmagunkból, hanem találjunk egy fontos ügyet, amelyre fel szeretnénk hívni a figyelmet, és amely számára szívesen adományozunk. Az amerikai sztárok többséges az ALS-ben, vagyis az akaratlagosan mozgatható izmokat beidegző agyi és gerincvelői mozgató idegsejtek pusztulásával járó neurológiai betegségben szenvedő gyerekeket támogatják, de lehet mást is támogatni, például rákkutatással kapcsolatos alapítványokat, állatvédő szervezeteket, vagy bármi mást, ami az adakozó szerint fontos.

Mára azonban a magánemberek és a celebek mögé cégek is felsorakoztak kihasználva azt az óriási hírverést, amely ezt a mozgalmat öleli! Ahogy az emberek kihívás videói között is látunk egyre több változatot, ötletet, úgy a cégek is hol kreatívabban, hol hagyományosabban oldották meg a feladatot! Mutatjuk azokat, akiket MI a legjobban szerettünk, hiszen igyekeztek a megszokott karakterükön belül maradni!

 KFC




Szabó-Princz Orsolya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése