2014. január 9., csütörtök

Kreatív szakemberek ismérvei


Fantasztikus kutatásra bukkantunk, így nem vitás, most biztosan lehull a lepel, nem bújhatnak el előlünk. Jelen cikkünkben ugyanis néhány ismérvvel fémjelezzük őket. Hogy kiket? Hát a kreatív személyiségeket. Így ha eddig nem tudtuk volna határozottan megkülönböztetni a kreatív (szak)embereket a kevésbé kreatívaktól, most adunk hozzá egy kis mankót!

A kutatást Oyvind Martinsen, a BI Norwegian Business School professzora készítette, köze 500, eltérő életű, múltú, beállítottságú ember bevonásával. Az embereket a professzor három különböző csoportra osztotta. Az első csoportban művészek, elsősorban zene és festőművészek voltak; a másodikban marketing szakos főiskolai hallgatók; míg a harmadikban olyan oktatók és diákok, akik nem mutattak igazi affinitást a marketing iránt. A professzor által vezetett kutatás nemcsak feltérképezte a résztvevők személyiségi jegyeit, de különböző gyakorlatokon keresztül vizsgálta a kreatív képességeiket, készségeiket is.

A vizsgálat alapján Martinsen professzor hét olyan tulajdonságot azonosított, amelyek egyaránt jellemzőek a kreatív emberekre, ezek pedig a következők:
  • Asszociatív orientáció
  • Eredetiségre való igény
  • Motiváció
  • Ambíció
  • Rugalmasság
  • Érzelmi instabilitás
  • Alacsony szociabilitás
Egyértelműen megállapítható, hogy a kreatív ember inkább magányos típus, mint csapatjátékos, így ha ilyen jellegű pozícióra keresünk munkatársat, ezt feltétlenül vegyük figyelembe. De hát ki haragszik rájuk, azért mert a szociális érzékük kevésbé fejlett, ha cserébe ilyen és ehhez hasonló alkotások pattannak ki elméjükből. Kreatív összeállításunk, olyan hirdetésesek vesz górcső alá, amelyben minden hangsúlyos termék kissé nagyobb, mint azt megszoktuk! :)


Termék: Bic borotva


Termék: Pantene hajtöredezés elleni sampon


Termék: Dulcolex hashajtó


Termék: Lego


Termék: Mascara szempillaspirál


Termék: Rimmel, gyorsan száradó körömlakk


Termék: Formula fogápolás


Termék: Smart


Szabó-Princz Orsolya
Marketing iDolls (marketingidolls.com)

forrás:
http://www.sciencedaily.com
http://www.profession.hu
http://www.boredpanda.com


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése