2013. július 19., péntek

Kreatív piac hirdetések

Piac... Nektek mi jut eszetekbe róla? Nekünk a friss zöldség, gyümölcs, hentesáru, kedves idős nénik, tömeg, tolongás, bevásárlókosár, nyüzsgés, válogatás és még hosszasan sorolhatnánk. Egy-két kreatív azonban túllátott ezeken a megszokott sztereotípiákon és valami egészen különlegeset alkotott.
Ma kreatív piac hirdetéseket mutatunk Nektek. Igaz, kicsit elfogultak leszünk, mert túlsúlyban lesznek a Calgary Farmer's Market print hirdetései, de nem tehetünk róla - egyszerűen, nagyszerűek.
Itt érdemes kicsit bővebben is megemlékezni a Calgary Farmer's Market-ről. A piac 2004 májusában nyitotta meg először kapuit. A non-profit szervezetet 80%-ban árusok alkották, akiknek jelmondata: "csináld, süsd, termeszd"! A piac rövid idő alatt hihetetlen népszerűségre tett szert, évi több mint 1 millió látogatóval büszkélkedhet. A Calgary piac célja egy találkozóhely létrehozása, ahol a minőségi élelmiszerek beszerzésén túl, egy közösségi élményben is részesülünk. Nem csoda, hogy a piac 2007-ben megnyerte "a kontinens legjobban megtervezett termelői piaca" díjat.  Jelenleg a piacon több mint 80 termelő árusít az élelmiszerektől kezdve az ékszereken át, a nemzetközi ételeken keresztül egészen a kortárs festményekig mindent.

A piac egyik legmeghökkentőbb akciója az alábbi gerillakampány volt, amivel a piac téli nyitva tartására szerette volna felhívni a figyelmet. A várost, elöntötték az almák a legnagyobb téli hidegben.
A Calgary Farmer's market rengeteg figyelmet és pénzt fordít a print hirdetéseire is. A hirdetések középpontjában 2 fő üzenet áll: egész évben friss termékek, télen is nyitva van. A téli nyitva tartás kommunikálása talán minden piac egyik legnehezebb feladata, hiszen legyünk őszinték télen sokkal kényelmesebb besétálni egy fűtött áruházba... Az alábbi hirdetések láttán reméljük, hogy megváltozik a véleményetek.



Hasonlóan kreatívnak bizonyul a Dallas Farmer's Market. Igaz a piac az 1800-as évek végén alakult, mégis egy nagyon mai témát választott a reklámjainak. Nesze  nektek gyorsétel függő amerikaiak - gyorsételek, egészséges formában. Nekünk abszolút meghozta a kedvünket a piacozáshoz...
Újabb város, újabb ötlet. Pickering Town Centre Farmer's Market. Vidd haza a farmot. Egyszerű, látványos, érthető, figyelemfelkeltő, összefoglalja a piac lényegét - ha nálunk vásárolsz, olyan mintha Te termesztetted volna a megvásárolt terméket. Kell ennél több? (Elixir Advertising Ageny, 2013 June)
És végül... St. Paul Fish Market. Igen meghökkentő képi megjelenítést választott a halpiac. Valószínűsíthető, hogy a "St. Paul" név miatt választottak vallási témát, kérdés, hogy ez mennyire látványos és mennyire hatásos. Nem látunk kívánatos halakat, sem piacot... De két dolog biztos: maga a hirdetés figyelemfelkeltő és 2010-ben a Nemzetközi Grafikai díjátadón 4 arany díjat is nyert. És mivel jelen cikkünkben célunk a nem megszokott piac hirdetések bemutatása volt, így ilyen szempontból nekünk is tökéletes.  
Reméljük cikkünkkel sikerült bemutatnunk Nektek, hogy a piac igenis nagyon izgalmas, nagyon mai, nagyon trendi téma. Mostantól, ha piacra gondoltok ezek a képek legyenek előttetek, aztán irány vásárolni!

Princz Viktória 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése